مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در ۲ ماه اخیر ۴۷۶۵۶ کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی فاسد از چرخه مصرف خارج و معدوم شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهریار مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:در بازدید‌های صورت گرفته توسط کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در ۲ ماه اخیر ۴۷۶۵۶ کیلوگرم مواد غذایی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و فاسد از چرخه مصرف خارج و معدوم شده است.

او گفت: تأمین سلامت مواد غذایی شرط لازم برای تأمین سلامت و یکی از شاخص‌های مهم توسعه به شمار آمده و در حقیقت عدم نگهداری صحیح، اسراف و دور ریز مواد غذایی و تکنولوژی نامناسب نگهداری یکی از چالش‌های مهم تهدید کننده امنیت غذایی است.

 مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: سالانه هزاران تن مواد غذایی غیر قابل مصرف معدوم می‌شود این در حالی است که بیش از ۸۰۰ میلیون در جهان دچار گرسنگی و نزدیک به ۲ میلیارد نفر از سوء تغذیه رنج می‌برند.

مستوفی  ادامه داد: شهروندان  باید توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضاء محصولات غذایی و بهداشتی داشته باشند.

او بیان کرد: رعایت دقیق شرایط نگهداری مواد غذایی بسیار حائز اهمیت بوده که گاهی توسط تولید، عرضه و مصرف کنندگان به این شرایط توجه نشده و سبب فساد مواد غذایی خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.