رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر مردم مثل قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روند افزایشی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با توجه به این که طی سه هفته گذشته آمار موارد بستری ناشی از بیماری کرونا و آمار مبتلایان کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌ها کاهش داشته و همین طور خیلی از روز‌ها فوتی جدید ناشی از این بیماری در استان نداشته ایم، اما زنگ خطر شروع خیز مجدد بیماری کرونا به صدا در آمده است.

او با اشاره به این که آمار مراجعین سرپایی در مطب‌ها و مراکز بهداشت نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است، افزود: در این چند روز شاهد افزایش بستری بیماران تفسی بوده ایم.

دهقانی فیروز آبادی تصریح کرد: آمار‌ها صعودی است و آمار موارد بستری مبتلا به کرونا و بیماران تنفسی آهسته آهسته رو به افزایش است.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: اگر روند افزایشی ادامه داشته باشد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و آمار فوت ناشی از این بیماری افزایش پیدا می‌کند که این جای نگرانی دارد.

او گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴هزار و ۴۸بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شده یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

دهقانی فیروز آبادی اظهار کرد: تا روز گذشته ۳۵هزار و ۷۷۳ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۴هزار و ۸۲۵ بیمار شده است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.