سردار شرفی گفت: موضوع پیاده روی اربعین حسینی با تفکر ناب مراجع تقلید و تلاش‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف وحدت اسلامی در سرتاسر جهان اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی و فرمانده قرارگاه اربعین در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اربعین، گفت: مهمترین جلوه همایش عظیم اربعین حسینی، روز ناب‌ترین تمایلات انسان است، چرا که در این روز انسان‌های زیادی با دیدگاه‌های مذهبی، سیاسی، دینی و فرهنگی مختلف از تمام نقاط دنیا در کنار هم قرار می‌گیرند و بزرگترین گروه بندی سیاسی اجتماعی را پدید می‌آورند که نظیر آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

او افزود: موضوع پیاده روی اربعین حسینی با تفکر ناب شهید سلیمانی و مراجع تقلید با هدف وحدت اسلامی در سرتاسر جهان اتفاق افتاد و امیدواریم بتوانیم با تلاش، پایه‌های این وحدت را تقویت و حفظ کنیم.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ادامه داد: در جهت تقویت این مراسم عظیم باید تمام داشته هایمان را در اجرای هرچه بهتر برگزاری مراسم اربعین به کار ببندیم تا وحدت و خصلت‌های ناب اسلامی را با گردهمایی در گرداگرد بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) به جهانیان نشان دهیم.

سردار شرفی بیان کرد: ستاد‌های راهپیمایی اربعین در هر کجا که فعال هستند در راستای افزایش اقتدار ایران و جهان اسلام باید با استفاده از ظرفیت‌های هنری، رسانه ای، فکری، اندیشمندان و ... در زمینه جذب دیگر ظرفیت‌ها تلاش کنند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اضافه کرد: اگر اربعین و راهبرد‌های سردار سلیمانی به این نقطه رسیده اخلاص این شهید بزرگوار و دیگر زحمتکشان این عرصه را نشان می‌دهد چرا که آن‌ها بدون چشمداشت تلاش کردند و ما نیز باید تمام توان خود را در این زمینه به طبق اخلاص بگذاریم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از مسئولان و دست اندرکارانی که در سنوات گذشته با تلاش و زحمات فراوان، نواقص زیرساختی را مرتفع کردند، افزود: رفع نقاط حادثه ساز مسیر‌های پر پیچ و خم باریک و کوهستانی و ... در مسیر منهی به پایانه‌های مرزی نیازمند مدیریت جهادی و ترافیکی و کار شبانه روزی است.

فرمانده قرارگاه اربعین با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از خدمات به زائران در خاک ایران و ۵۰ درصد آن در خاک عراق صورت می‌پذیرد، اعلام کرد: ما می‌توانیم با دیپلماسی موثر با مسئولان کشور عراق به نقطه بالایی در خدمات رسانی به زائران برسیم.

سردار شرفی در پایان تاکید کرد: در صورت برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال جاری باید تمام توان خود را در راستای خدمات رسانی در زمینه‌های صدور گذرنامه، اسکان، تغذیه، سرمایشی و گرمایشی حمل و نقل و ... به کار ببندیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.