بی توجهی مردم در مراحل اولیه ابتلا به کرونا موجب گسترش بیماری در مازندران شده است.

مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان در حال افزایش است، گفت: یکی از دلایل افزایش کرونا این است که افراد مبتلا در مراحل اولیه به بیماری خود بی توجه بوده و آزادانه در جامعه تردد می‌کنند.

او افزود:چون این بیماری واگیر دار است یک نفر ممکن است به ۲ نفر دیگر انتقال داده که موجب افزایش تصاعدی تعداد بیماران می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دکتر جوانیان با بیان اینکه چون این بیماری در مراحل اولیه به صورت سرماخوردگی خود را نشان می‌دهد افراد آن را جدی نگرفته و به محل کار خود مراجعه می‌کند و حتی بین اعضای خانواده خود شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌کنند.

او افزود: افرادی که علائم سرماخوردگی حتی در حد آب ریزش بینی را داشته خود را قرنطینه کرده و به محل کار خود مراجعه نکنند تا وضعیت آن‌ها مشخص شود.

دکتر جوانیان گفت:افراد جوان معمولا علایم خفیف کرونا را داشته و نباید انتظار داشته باشیم که همه افراد در جریان این بیماری بدحال شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از افراد خواست از دورهمی‌ها خودداری کرده و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
به نام خدا
علت اینکه آمار کم نمی شود بخش زیادی از آن بر می گردد به اینکه برخی از اهالی شمال اعتقادی به زدن ماسک و شستشوی دست ها و ضد عفونی کردن سطوح و مواد و ..... و اصلا اعتقادی به وجود کرونا ندارند و می گویند همه اش دروغ است. همچنان دورهمی های خانوادگی را بدون رعایت فاصله دارند. تا زمانی که تفکر آنها این باشد آمار کم نمی شود.
آخرین اخبار