عادی انگاری مردم از علت‌های مهم افزایش بیماران کرونایی در مازندران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر موسوی رئیس دانشگاه بوعلی ساری گفت: عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، هجوم مسافران به شمال زیاد، شب نشینی‌ها دورهمی‌ها و استفاده نکردن از ماسک و در کل عادی انگاری و بی توجهی مردم از علت‌های مهم افزایش بیماران کرونایی در مازندران است.

او افزود: متاسفانه شاهد پیکی جدیدی در استان هستیم که در کشور شاخص بوده و به خصوص در ساری که شرایط بیماران کرونایی مناسب نیست.

دکتر موسوی با بیان اینکه در موج اول که در اسفند ماه یه حالت هیجانی داشتیم و تنها مشکل ما در آن زمان عدم تسلط کادر درمان بود، گفت:اما اکنون که ما مسلط شده و می‌دانیم که چکونه باید با این بیماران مواجه و آنها را درمان کنیم مشکلات دیگری مانند بی توجهی مردم پیش آمده است.

بیشتر بخوانید:

او افزود:ما به یک مقطعی می‌رسیم که همه چیز خوب شده و مرگ و میر پایینمی آید ولی مردم رها می‌کنند و این رها کردن کار را خراب خواهد کرد.

دکتر موسوی گفت:محدوده سنی مبتلایان به کرونا در مازندران با کل کشور زیاد تفاوت نداشته و عمدتا بالای ۷۰ سال هستند.

او افزود: مرگ و میر در بیمارانی که بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و به ویژه  افرادی که در حال استفاده از کورتون بوده و مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج هستند، بیشتر است.

دکتر موسوی گفت:حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد مرگ و میر‌های ما مربوط به بیماران زمینه‌ای است.

او افزود:بچه‌هایی که بیماری زمینه‌ای داشته و تحت درمان هستند هم مبتلا شده و شاهد مرگ و میر این کودکان هم هستیم.

رئیس دانشگاه بوعلی ساری گفت: در بیمارستان بوعلی بخش اطفال هم در حال حاضر درگیر بیماران کرونایی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار