ورزش سوارکاری در استان چهارمحال و بختیاری با کمبود مربی مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد محمدعلیزاده رئیس هیئت سوارکاری چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون سه مربی سوارکاری در این استان مشغول به فعالیت هستند و کمبود مربی یکی از مشکلات اصلی برای توسعه این رشته ورزشی در چهارمحال و بختیاری است.

او با اشاره به استقبال از رشته سوارکاری در چهارمحال و بختیاری افزود: برای برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز به تعداد بیشتری از مربیان این رشته است،

محمدعلیزاده اضافه کرد: تعدادی از مربیان سوارکاری از استان خارج شدند و باشگاه‌های سوارکاری فعال در چهارمحال و بختیاری به دلیل هزینه‌بر بودن دوره‌های آموزشی و کمبود مربی، تمایلی برای برگزاری این دوره‌ها ندارند و در صورتی‌که تعداد متقاضیان دوره به بیش از ۲۰ نفر برسد و بازدهی مالی دوره نیز افزایش یابد، احتمال برگزاری تعداد بیشتری از دوره‌های آموزشی وجود خواهد داشت.

محمدعلیزاده برگزاری دور‌های تربیت مربی سوارکاری در استان به‌ویژه در بخش بانوان را ضروری دانست و گفت: برای برگزاری دور‌های مربیگری درجه یک و دو در چندین مرحله از فدراسیون سوارکاری درخواست اعزام مربی انجام شد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری این دور‌ها در سال ۹۹ به تعویق افتاده است.


بیشتر بخوانید


رئیس هیئت سوارکاری چهارمحال و بختیاری در ادامه تعداد باشگاه‌های سوارکاری فعال استان را چهار مرود برشمرد و اظهار داشت: درخواست‌هایی برای راه‌اندازی باشگاه در شهرکرد، سامان و بن وجود دارد که امید می‌رود با راه‌اندازی این باشگاه‌ها زمینه‌های بیشتری برای توسعه این رشته ورزشی در استان فراهم شود.

محمدعلیزاده گفت: راه‌اندازی هیات‌های شهرستانی سوارکاری از دیگر برنامه‌های هیات استانی است که در سال آینده با هدف‌گذاری شهرستان‌های مستعد رشته سوارکاری همچون کوهرنگ و لردگان دنبال می‌شود.

او همچنین به استانداردسازی پیست کورس سامان اشاره کرد و گفت: در صورت فراهم شدن شرایط پس از دوران کرونا، برگزاری مسابقات کورس بهاره در سامان از سر گرفته می‌شود و برای برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات زیبایی نیز برنامه‌ریزی خواهد شد.

محمدعلیزاده رفع مشکلات فنی باشگاه سوارکاری دانشگاه آزاد سلامی واحد شهرکرد را نیز یادآور شد و گفت: این باشگاه در سال آینده فعالیت‌های آموزشی و تمرینی خود را دوباره آغاز می‌کند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.