معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان از بارش برف و کاهش شدید دما طی هفته جاری در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی ،از امروز دوشنبه تا صبح پنجشنبه به تناوب شاهد عبور امواج بارشی از نیمه غربی کشور بوده که این شرایط موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گا‌ها شدید، در بعضی ساعات بارش برف و باران و در ارتفاعات و گردنه‌های استان کولاک برف خواهد شد.

او افزود: در مجموع شدت و مقدار بارش‌ها طی این مدت برای نیمه غربی استان همچون شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و غرب شهرستان‌های سقز، دیواندره، کامیاران و سنندج پیش بینی می‌شود.

پناهی با بیان اینکه روز چهارشنبه بارش‌ها کل استان را در بر خواهد گرفت، ولی در سایر روز‌ها عمده بارش‌ها در نیمه غربی کردستان رخ می‌دهد،بیان کرد: با توجه به این شرایط اختلال در تردد‌های بین شهری و روستایی، در مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود و برای نیمه شرقی استان بارش‌ها بجز روز چهارشنبه قابل توجه برآورد نمی‌شود.

 معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان افزود: از روز چهارشنبه با توجه به ورود شاخه اصلی سامانه بارشی به نیمه غربی کشور و به دنبال خروج آن از صبح پنجشنبه، شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵درجه‌ای دما در سطح استان خواهیم بود و یخبندان شبانه و صبحگاهی شدیدی در سطح منطقه حاکم خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.