معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان از کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا تا اواسط هفته آینده در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی پناهی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی تا اواسط هفته آینده به دلیل فعالیت سامانه بارشی فعلی و پس از خروج آن، دما بین پنج تا هفت درجه کاهش داشته و یخبندان شبانه و صبحگاهی از صبح شنبه بر استان حاکم خواهد شد.

او اضافه کرد: این استان تا اواخر وقت امروز (جمعه) شاهد ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گا‌ها شدید، بارش برف و باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف است.

پناهی افزود: شدت و مقدار بارش‌ها در نیمه غربی استان همچون شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد و غرب شهرستان‌های سقز، دیواندره، کامیاران و سنندج قابل توجه‌تر پیش‌بینی می‌شود که با توجه به این شرایط امکان اختلال در تردد‌های بین شهری و روستایی در این مناطق دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: روز‌های شنبه و یکشنبه (فردا و پس فردا) جو استان نسبتا پایدار است و بجز بارش‌های خفیف و پراکنده برای نیمه غربی استان در روز یکشنبه پدیده قابل توجه دیگری پیش‌بینی نمی‌شود.

یک سامانه بارشی از بامداد امروز جمعه وارد استان شده و بارش برف و باران پراکنده موجب لغزندگی جاده‌های بین شهری عمدتا در شهرستان‌های غربی از جمله مریوان، سروآباد و کامیاران شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.