منصوره آسمان و فاطمه زمین

یک کارشناس مذهبی گفت:نام های مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) حکایت از مقامات بلندمرتبه ایشان دارد.

سیده عفت حسینی، کارشناس مذهبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، گفت:اسامی حضرت صدیقه طاهره (س) حکایت از مقامات بلندمرتبه ایشان دارد و از همه این اسامی بالاتر نام فاطمه است.

او افزود:در کتب روایی، وجه نامگذاری حضرت در آسمان به منصوره و در روی زمین به فاطمه این گونه بیان شده است: این بانو در زمین فاطمه (س) نام دارد، زیرا آدمیان قادر به شناخت حقیقی او نیستند و در آسمان، منصوره است، زیرا آن چنان در صحرای محشر و عرصه‌های قیامت از جانب خدا و فرشتگانش یاری خواهد شد که همه شیعیان و دوستدارانش را به بهشت وارد می‌کند. این روایت ثابت می‌کند بانویی که قرار است نمونه برتر زن، مادر و همسر باشد شخصیت منحصر به فردی است که الگو و اسوه تمام زنان قبل و بعد از خود هستند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد:همان طور که در حدیث معراج آمده است، پیامبر (ص) فرمود: ای حبیب من جبرئیل، چرا دخترم در آسمان "منصوره" و در زمین "فاطمه" است؟ جبرئیل گفت: در زمین فاطمه نامیده شده است  چرا که شیعیان خود را از جهنم رهایی می‏‌بخشد، و دشمنانش از محبت او بی‏‌بهره خواهند بود، و در آسمان به این جهت منصوره است که خداوند فرمود: در  روز قیامت مؤمنان به‌جهت یاری خدا که هر فردی را بخواهد یاری دهد، خرسند می‏‌شوند؛ منظور از این یاری همان نصرتی است که فاطمه به دوستان خویش خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار