رئیس اداره امور عشایر دزفول گفت: برخی عشایر در مسیر رودخانه‌های فصلی و مجاورت کانال‌های آبیاری ساکن شده‌اند که درصورت هرگونه اتفاق، خطرات جانی و مالی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن پورفرخی رئیس اداره امور عشایر دزفول  گفت: برخی عشایر در مسیر رودخانه‌های فصلی و مجاورت کانال‌های آبیاری ساکن شده‌اند که درصورت هرگونه اتفاق، خطرات جانی و مالی را به دنبال خواهد داشت و این موضوع در بخش‌های مرکزی و چغامیش مانند زاویه‌ها، عباس آباد و رودخانه فصلی سیاه منصور و مجاورت کانال‌های شبکه آبیاری مشاهده می‌شود درحالی که اتراقگاه عشایری با ارائه خدمات برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

او افزود: همکاری غیرمجاز افراد حقیقی و حقوقی موجب مقاومت عشایر در برابر تذکرات اعضای ستاد بحران و نیروی انتظامی شده است و دستور قضایی در این خصوص از دادستان عمومی و انقلاب دزفول اخذه شده است و همراه با نیروی انتظامی در حال تذکر به عشایر در این مناطق غیرمجاز هستیم.

پورفرخی بیان داشت: درصورت بروز هرگونه اتفاق ناگوار افرادی که زمینه ساز حضور عشایر در مناطق پرخطر و غیرمجاز شده‌اند به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد و طی سال‌های گذشته طرح‌های متعددی در زمینه راه، آب آشامیدنی و ابنیه فنی در بخش‌های سردشت و شهیون در راستای هدایت عشایر به سامانه‌های عرفی و جلوگیری از حاشیه نشینی اجرا شده است.

رئیس اداره امور عشایر دزفول تصریح کرد: با توجه به لزوم تحت پوشش قراردادن بیمه اجتماعی و دام عشایر در برابر خطرات مختلف و نمایندگی اخذ شده توسط شرکت تعاونی عشایری شهید رجایی دزفول، لازم است عشایر به اداره امور عشایر دزفول مراجعه و با کمترین مبلغ پرداختی به صورت سالیانه از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.