معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: ۱۸ اقامتگاه بومگردی با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و مشاوره‌های شغلی این نهاد حمایتی در استان راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان گفت: با فعال شدن این واحدها زمینه اشتغال برای ۱۸ نفر از کارآفرینان و مددجویان به‌صورت مستقیم و ۵۵ نفر به غیرمستقیم فراهم‌شد.

او ظرفیت اسکان شبانه این واحدها را ۳۰۴ نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: در طول سال این واحدها میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و گردشگران خارجی از کشورهای مختلف دنیا است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق ایجاد و توسعه گردشگری روستایی و عشایری گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، حفظ صنایع‌دستی و آئین‌های سنتی روستائیان، خروج روستائیان از کشاورزی تک‌محصولی، افزایش سطح درآمد و بهبود وضعیت معیشتی، ایجاد بازار جدید برای محصولات کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و سوغات و در نهایت، توسعه پایدار روستا توجه به بخش گردشگری است.

خدابنده تصریح کرد: در همین زمینه کمیته امداد استان سمنان با همکاری سازمان‌های متولی، نسبت به شناسایی مددجویان و مناطق و مکان‌های مناسب به ویژه روستاهای هدف گردشگری جهت توسعه خدمات گردشگری و صنایع وابسته اقدام کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان برنامه‌ریزی جهت آموزش مهارت شغلی، ترمیم، تعمیر و احداث فضاهای موردنظر را از دیگر اقدامات این نهاد در بخش ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی و توسعه گردشگری در استان سمنان برشمرد و گفت: با راه‌اندازی واحدهای بومگردی شاهد رونق سوغات و صنایع‌دستی در این مناطق بوده‌ایم.

او به ارتباط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با کمیته امداد اشاره کرد و افزود: کارشناسان میراث فرهنگی در استان و شهرستان‌ها همراهی خوبی باهدف راه‌اندازی، صدور مجوز و آموزش مهارت شغلی در این زمینه با مددجویان کمیته امداد دارند که در همین ارتباط کلاسهای آموزش بومگردی در روستای هدف گردشگری با حضور مجریان و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

در استان سمنان ۹۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۵ هتل و مهمان‌سرا، ۱۴ اقامتگاه‌سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، ۷۹ خانه مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، ۳۱ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۲ رستوران بین‌راهی، ۱۹ سفره‌خانه سنتی و سه موسسه آموزش گردشگری فعال است.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.