شورای پول و اعتبار درباره افزایش تسهیلات مسکن تصمیم می‌گیرد

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای افزایش وام مسکن درخواست داده ایم ولی شورای پول و اعتبار در این باره تصمیم می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از روند ساخت مسکن طرح ملی در سمنان گفت: در صورت موافقت شورای پول و اعتبار، تسهیلات مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان فعلی به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

اسلامی گفت: البته ملاحظه شورای پول و اعتبار، توانایی متقاضیان برای باز پرداخت وام است که این موضوع در طول زمان و تسهیلات با شرایط خاصی که برای طرح ملی مسکن در نظر گرفته شده قابل رفع است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۴۰ درصد برآورد قیمت تمام شده طرح مسکن ملی در قالب تسهیلات است و ۶۰ درصد بقیه، آورده متقاضی است که باید در طول زمان ساخت بپردازد.

اسلامی با یادآوری اینکه فرصت ثبت نام در مرحله سوم طرح مسکن ملی ساعت ۲۴ امشب به پایان می‌رسد افزود: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر در طرح مسکن اقدام ملی ثبت نام کرده اند و فرصت تکمیل موجودی افرادی که پیامک دریافت کرده اند هم تا پایان دی ماه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهلت این ثبت نام تمدید نمی‌شود گفت: در برخی شهر‌ها با توجه به تغییراتی که در طرح داده شده و یا افزایش متقاضی، یک بار دیگر تا پایان سال فرصت ثبت نام داده می‌شود تا کسری متقاضی رفع شود.

انتهای پیام / گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.