تامین اعتبار از بازار سرمایه در اجرای طرح‌های زیر ساختی

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نخستین بار در کشور از طریق بازار سرمایه برای اجرا و ادامه طرح‌های زیرساختی کشور تامین اعتبار صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جلسه شورای حمل و نقل و مسکن استان سمنان با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل و مسائل و مشکلات بخش‌های راه، مسکن، حمل و نقل و شهرسازی استان بررسی شد.
 
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با بیان اینکه محرومیت زدایی، توسعه خدمات و سرعت بخشیدن به اجرا و پیشرفت طرح های ملی از رویکرد‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است گفت: در شرایط سخت تحریم‌ها که بودجه‌های دولتی دچار نقصان و دنبال آن کاهش سرفصل‌های درآمدی و تورم، با تلاش و برنامه ریزی سرفصل‌های جدیدی برای تامین اعتبارات تعیین شد.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: به این منظور برای اولین بار در کشور از طریق بازار سرمایه برای اجرا و ادامه طرح‌های زیرساختی کشور تامین اعتبار صورت گرفت که طرح حرم تا حرم به عنوان اولین طرح زیرساختی تامین اعتبار شده در این بخش است.
 
محمد اسلامی با ابراز امیدواری از تسریع در اجرای این طرح ملی گفت: طرح چهار بانده شدن محور فیروز کوه – سمنان نیز که زمان اجرای آن به طول انجامید هم با تامین اعتبار و قرارداد سی ماهه اجرا می شود.
 
وزیر راه و شهرسازی ، درباره تقویت فرودگا‌های استان سمنان، مسیر‌های ریلی و طرح‌های جاده‌ای که مشترک بین استان سمنان و استان‌های همسایه است مانند جاده گلوگاه به دامغان که تنها سه کیلومتر از این مسیر در استان مازندران باقیمانده ، تصمیم گیری و برای رفع مشکل در دستور کار قرار داد.
 
سفر محمد اسلامی به استان سمنان دو روزه است و از جمله برنامه‌های سفر دو روزه وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان شامل بازدید بیمارستان در حال ساخت مهدیشهر، پروژه‌های اقدام ملی سمنان، محور دامغان - معلمان، بهره برداری از ۳۶ دستگاه ماشین آلات به روز رسانی شده راهداری استان سمنان، افتتاح ساختمان بخشداری بسطام و یک طرح عمرانی شاهرود است.
 
استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یک هزار کیلومتر راه روستایی دارد.
 
استان سمنان هشت شهرستان و ۲۰ شهر دارد که از این تعداد ۱۷ شهر دارای بافت فرسوده است.
 
مساحت بافت فرسوده و محدوده هدف استان سمنان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری ۲ هزار و ۵۲۹ هکتار است.
 
انتهای پیام / گ
برچسب ها: وزارت راه ، مسکن ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.