پایکوبی کرونا بر بیخیالی مردم/ رعایت اصول بهداشتی باید ادامه یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افزایش ابتلا به کرونا حاصل سهل انگاری و بی توجهی مردم نسبت به اصول بهداشتی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه ستاد استانی مدیریت کرونا در خورستان گفت: طی ۲ هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۲ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان داشتیم.

او با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم کمرنگ و شرایط عادی‌انگاری شده است، افزود: میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل و همچنین نمونه‌گیری نیز ۲ برابر شده و شناسایی بیماران افزایش یافته است.

ابول نژادیان با بیان اینکه فعلا موارد بستری افزایشی نیست و این موضوع نشان می‌دهد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها حال عمومی بهتری داشتند، اظهار داشت: تجربه یک سال گذشته نشان می‌دهد هر زمان بار مراجعه سرپایی افزایشی شده، ۲ هفته بعد نیز موارد بستری و ۴ هفته بعد موارد فوت افزایش یافته است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح شهید سلیمانی بتوانیم مبتلایان را در محله‌ها شناسایی کنیم تا از وقوع پیک سوم بیماری در استان جلوگیری شود، همچنین از مردم می‌خواهیم همکاری بیشتری داشته باشند و اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا پیک سوم بیماری رخ ندهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.