موحد با اشاره به اینکه سند تحول قضایی، چشم انداز وضعیت دستگاه قضایی کشور در سال ۱۴۰۲ است، گفت: در استان کرمان، ساختار لازم برای پیگیری و پایش روند اجرایی سند تحول ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رییس کل دادگستری استان کرمان در جمع روسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و قضات جنوب استان کرمان از سند تحول قضایی به عنوان چشم انداز وضعیت دستگاه قضایی کشور در سال ۱۴۰۲ یاد کرد و گفت: کارکنان قوه قضاییه باید براساس این سند، نگرش تحولی و با شتاب مناسب حرکت کرده و به این سند عینیت ببخشند.

 او افزود: نکته مهم این است که هیچکس نباید خود را فارغ یا غایب در اعمال مفاد سند تحول بپندارد.

موحد بیان کرد: ویژگی بارز قضات، کارکنان و مدیران پرتلاش دستگاه قضایی در این دوره باید تحول گرایی باشد و همه باید خود را پای بند به الزامات این سند بدانند تا مردم شاهد تحقق اهداف متعالی آن باشند.

او تصریح کرد: در سطح کلان کشور و در استان کرمان، ساختار لازم برای پیگیری و پایش روند اجرایی سند تحول ایجاد شده و همکارا ن قضایی باید به این باور برسند که تحول، محصول یک خرد و تلاش جمعی برای شناسایی آسیب ها، اشکالات و کمبودها و یافتن راهبرد و راهکار‌های موثر برای کارآمدی دستگاه قضایی و توسعه عدالت است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: باید چرخش‌های چهارده گانه تحول آفرین و جهت گیری‌های سند تحول قضایی به عنوان تابلوی راهنما، نصب العین قرار گیرد تا مسیر حرکت را درست تشخیص دهیم.

او عنوان کرد: مدیریت مشارکت جویانه، بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها، فعال، پویا و پاسخگو بودن، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی افراد بودن، تمرکز بر زدودن بستر‌های فساد و تعامل گرایی در همه عرصه ها از ویژگی‌های دوره تحولی قوه قضاییه است.

موحد گفت: با لطف الهی، ثمره تلاش قضات و کارکنان خدوم در جنوب استان کرمان، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات قضایی به مردم این منطقه بوده و افزایش رضایتمندی مردم مشهود است.

او با بیان اینکه امکانات و فضا‌های اداری و منابع انسانی دستگاه قضایی به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است، گفت: توسعه، تمرکز زدایی و تفکیک دادسرا‌ها از محاکم برای تسهیل خدمات، آرامش مردم و همکاران در دست انجام است و به زودی در جیرفت و کهنوج هم این اتفاق رخ خواهد داد و با تاسیس دادگاه بخش اسماعیلیه جیرفت، مشکلات قضایی مردم این بخش نیز حل خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که هوشمند سازی و برخورداری واحد‌های قضایی جنوب از زیرساخت‌ها و سخت افزار‌های فناوری مناسب است، افزود: امیدورام بتوانیم مشکل افزایش پهنای باند را پیگیری و حل کنیم تا همکاران با سرعت بالاتری امکان انجام امورات قضایی را پیدا کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار