رئیس کانون سردفتران گفت: مجلس در راستای رفع ایرادات مصوبه اسناد رسمی حرکت می‌کند.

علی خندانی رئیس کانون سردفتران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قانون کاداستر اظهار کرد: به اعتقاد ما این قانونی است که اگر به خوبی در کشور اجرایی شود موفقیت‌های خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با همت مدیران سازمان ثبت توانسته‌ایم در بحث اجرایی شدن کاداستر به موفقیت‌های خوبی دست یابیم گفت: البته گاهی اوقات خواه یا ناخواه سنگ اندازی‌هایی در اجرای این قانون انداخته می‌شود.

کاهش آمار قضائی پرونده‌های مختلف در بستر اجرای کاداستر

خندانی تصریح کرد: برای اجرای این قانون مشکلاتی وجود دارد، اما اجرای کاداستر می‌تواند در تثبیت مالکیت و کاهش پرونده‌های قضایی که متاسفانه آمار بالایی هم دارد نقش آفرینی خوبی داشته باشد.

رئیس کانون سردفتران با اشاره به این قانون بیان کرد: اگر قانون کاداستر یا حدنگار به خوبی اجرا شود زمین خواری و کوه خواری از بین خواهد رفت و آمار پرونده‌ها کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن قانون کاداستر در حوزه تثبیت مالکیت افراد در حوزه‌های خصوصی و دولتی تاثیر مثبتی خواهیم دید و ما در کانون سردفتران در کنار سازمان ثبت و قوه قضاییه تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بتوانیم در راستای اجرایی شدن این قانون پیش رویم.

خندانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اسناد عادی اظهار کرد: متاسفانه استفاده از سند عادی رواج بسیار زیادی دارند و تعداد زیادی از شهر‌ها به جای استفاده از سند‌های رسمی از سند‌های عادی استفاده می‌کنند که این موضوع منجر به خطر افتادن مالکیت افراد می‌شود.

رئیس کانون سردفتران با بیان اینکه سند رسمی نکات مثبت و خوبی دارد اظهار کرد: از جمله آن می‌توان به ایجاد امنیت، آرامش و آسایش برای مردم اشاره کرد و مطابق با آنچه رئیس قوه قضائیه گفته است سند‌های رسمی باعث اطمینان بخشی اسناد خواهد شد.

وی ادامه داد: آخرین مصوبه مجلس دوره قبل به تصویب رساندن اسناد رسمی بود که البته با ایراداتی به شورای نگهبان ارسال شد و هم اکنون مجلس در جهت رفع ایرادات در حال بررسی این قانون است و ما تلاش می‌کنیم تا این قانون به سمت تصویب شدن حرکت کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار