ترامپ بالاترین نشان آمریکا را به پادشاه مراکش اعطا کرد

در پی عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی، رئیس‌جمهور آمریکا بالاترین نشان لیاقت این کشور را به پادشاه مراکش اعطا کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بالاترین نشان لیاقت این کشور را به محمد ششم، پادشاه مغرب (مراکش) اعطا کرد.

اعطای نشان موسوم به «نشان معتبر لیاقت» به پادشاه مراکش به دلیل آنچه تاثیر مثبت وی در عرصه سیاسی خاورمیانه بویژه در امر از سر گیری روابط با رژیم صهیونیستی خوانده شده، صورت گرفته است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای به اشاره به این موضوع اعلام کرد: محمد ششم در راستای تقویت شراکت دائم و عمیق میان مراکش و آمریکا در همه زمینه‌ها تلاش کرده است.

کاخ سفید افزود: نگرش و شجاعت او بویژه تصمیمش مبنی بر از سرگیری روابط با اسرائیل، تاثیر مثبتی در عرصه سیاسی خاورمیانه و شمال آفریقا داشته و نشانگر آغاز دوران جدیدی از امنیت و شکوفایی برای آمریکا و مراکش است.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از برخی منابع دیپلماتیک در تل آویو فاش کرد مراکش روند برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را کُند کرده و آن را منوط به مشخص شدن موضع دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا کرده است.

بر اساس آنچه روزنامه هاآرتص روز پنچشنبه نقل کرد، رباط تصمیم ندارد تا در حال حاضر روابط دیپلماتیک کاملی را با تل آویو برقرار کند و تنها به گشایش برخی دفاتر ارتباطی میان دو کشور بسنده کرده است. همچنین مراکش هم اکنون علاقه‌ای به امضای توافقنامه در خصوص بازگشایی دفاتر ارتباطی در یک مراسم جشن، به مانند آنچه میان رژیم صهیونیستی و دیگر کشور‌های عربی به وقوع پیوست را ندارد.

اوایل دسامبر رئیس جمهور آمریکا با ادعای دستیابی به موفقیت بزرگ برای صلح در خاورمیانه، خبر برقراری روابط میان مراکش و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت علاوه بر برقراری مجدد روابط دیپلماتیک، به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی از سوی آمریکا انجام می‌شود.

مراکش چهارمین کشوری است که با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین در برابر سازش با رژیم صهیونیستی سر تسلیم فرود آرود. پیش از این امارات، بحرین و سودان در مسیر خیانت به آرمان فلسطین گام برداشتند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۷ دی ۱۳۹۹
ننگ بر ترامپ
آخرین اخبار