افزایش حبس در آسانسور درپی قطعی مکرر برق

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت : قطعی برق موجب توقف حرکت آسانسور و حبس افراد در آن‌ها می‌شود، که همین تعداد عملیات نجات از آسانسور‌های دربسته را در روز ۲۵ دی‌ماه با توجه به قطعی برق اعمال شده، افزایش داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آتش‌باد غلامرضا رضایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت : قطعی برق موجب توقف حرکت آسانسور و حبس افراد در آن می‌شود و همین موضوع سبب شد تعداد عملیات نجات از آسانسور‌های دربسته در روز ۲۵ دی‌ماه با توجه به قطعی برق اعمال شده افزایش یابد، البته مصدومی در این خصوص نداشتیم.

او با بیان اینکه آمار حبس در آسانسور فقط روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۵ دی‌ماه) بالا بوده و بقیه ایام معمولی است با ارائه توصیه‌های در این مورد، گفت : شهروندان سعی کنند ساعت‌هایی را که اعلام می‌شود از منابع رسمی منتسب به اداره برق و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند، آگاهی نسبت به زمان قطع شدن برق قطعا به آن‌ها کمک می‌کند که در آن ساعت مشخص از آسانسور استفاده نکنند و در مدت قطعی برق در آسانسور حبس نشوند.

رضایی با تاکید بر کنترل ظرفیت آسانسور هنگام استفاده از آن، افزود: اگر به هر دلیلی (قطعی برق) آسانسور متوقف شد، خونسردی خود را حفظ کنید و نگران خفگی، سقوط کابین و ... نباشید، چون هوای درون اتاقک آسانسور به‌صورت مداوم در حال گردش است و اتاقک آسانسور به‌وسیله چهار رشته سیم بکسل و سیستم ضد سقوط محافظت می‌شود.

او افزود: تا رسیدن آتش‌نشانان و یا افراد متخصص از دستکاری سیستم خوداری شود، به هیچ عنوان قبل از قطع کردن جریان برق و خارج کردن فیوز‌های موتور خانه آسانسور، از کابین خارج نشوید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: در هنگام خروج از کابین باید کف اتاقک آسانسور و کف طبقات با هم مماس باشد در غیر این‌صورت درون کابین بمانید.

او گفت: هنگام حضور در ساختمان‌های اداری، تجاری، پزشکی و. قبل از ورود آدرس دقیق و نام ساختمان را به خاطر بسپارید و در صورت نیاز به امدادگران پرتلاش سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه شماره تلفن ۱۲۵ را بخاطر بسپارید .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار