ضرورت تشکیل جلسات شورای شهر و تمکین اعضا از قانون

فرماندار کرمانشاه گفت: درصورت تشکیل نشدن جلسه شورای شهر تا پایان دی ماه گزارش تخلف غایبین به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله رنجبر در تشریح اختلافات بین شورای شهر و شهردار کرمانشاه گفت: بعد از انتخاب شهردار کرمانشاه اختلافی در بین اعضای شورا در خصوص عدم حضور شهردار در جلسات، انجام برخی کار‌ها و پروژه‌ها بدون مصوبات شورا و عدم سکونت شهردار در کرمانشاه پیش آمد.

او افزود: اعضای شورا درخواست حضور شهردار در جلسات رسمی شورای شهر دارند و از طرفی شهرداری نیز با دخالت شورا در امورات اداری و کارکنان شهرداری و کارشکنی در برخی پروژه‌ها مخالف است.

فرماندار کرمانشاه اظهار داشت: پس از انتخاب هیات رئیسه جدید شورای شهر این اختلافات تشدید شد و جلسات شورای شهر به دلیل اختلاف بین اعضا کمرنگ برگزار شد و در برخی موارد از رسمیت افتاد.

رنجبر بیان کرد: با توجه به معطل ماندن لوایح و طرح‌ها در کمیسیون‌های شورا، فرمانداری از اعضای شورا دعوت کرد که جلسه‌ای تشکیل دهند که در این جلسه تنها ۷ نفر حضور پیدا کردند و ۴ نفر غایب بودند در صورتی که برای رسمیت یافتن جلسه باید حداقل ۸ عضو شورا حضور داشته باشند.

او افزود: با این وجود فرمانداری از شورای شهر درخواست کرده است که تا پایان دی ماه جلسه رسمی تشکیل دهند و لوایح و طرح‌ها در کمیسیون مربوطه بررسی شود که در غیر این صورت گزارش تخلف غایبین رسیدگی می‌شود.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: در شرایط دشوار اقتصادی و بیماری کرونا که مشکلات اقشار مختلف مردم را مضاعف کرده است هرگونه فرصت سوزی ومعطل ماندن امور نه تنها قابل قبول نیست بلکه با عوامل بر هم زننده نظم و انصباط در انجام کار‌ها با جدیت برخورد می‌شود.

رنجبر اظهار داشت: همانطور که به اعضای شورای شهر موارد را متذکر شده ایم، همواره تاکید داشته ایم که شهردار هم باید به قانون تمکین کند و در جلسات رسمی شورا حضور داشته باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار