امام جمعه یزد گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا سبب ایستادگی جمهوری اسلامی و اتکا به نیرو‌های داخلی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز در خطبه‌های نماز جمعه یزد با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این تحریم‌ها برای ما فرصت ساز بوده و سبب شدند تا در بسیاری از زمینه‌ها روی پای خود ایستاده و متکی به خودمان باشیم. تحریم‌ها برای ما فرصت ساز بودند.

او افزود: ما باید در همه عرصه‌ها از جمله علم و دانش و تکنولوژی‌های مختلف قوی بوده و مواظب توطئه‌های دشمن نیز باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز صبر و ایستادگی و مقاومت در همه امور لازم است. برای حفظ اسلام و انقلاب باید مقاومت داشت تا با توکل به خدا به موفقیت برسیم.

آیت الله ناصری اظهار داشت: رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی بسیار عاقلانه است. چگونه می‌توان به آمریکا اعتماد داشت و واکسن این کشور را وارد کرد در حالی که آنان همه چیز از جمله دارو را برایمان تحریم کرده اند؟

او در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به افزایش نرخ کالا‌ها به ویژه کالای ضروری انتقاد کرد و گفت: گرانفروشی در جامعه بیداد کرده و مردم به شدت ناراحت هستند.

امام جمعه یزد ادامه داد: مسئولان باید در شرایط کنونی کرونایی برای گرفتن مالیات از مردم رعایت بیشتری داشته باشند و به دغدغه‌های مردم توجه کنند.

آیت الله ناصری با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان ساخت: ایشان عصاره خلقت بودند که برای تقویت اسلام و ولایت تلاش‌های زیادی انجام داده و باید بکوشیم ما نیز در مسیر اسلام و قرآن و ولایت گام برداریم.

خطیب جمعه یزد در مورد تحریم‌ها نیز، تصریح کرد: رفع تحریم در این شرایط به معنای التماس کردن به دشمن است و آنچه ما امروز نیاز داریم، خنثی کردن تحریم هاست ضمن اینکه اگر دشمن تحریم‌ها را رفع کند، ۲۰ درصد مشکلات ما حل می‌شود، اما اگر تحریم‌ها را خنثی کنیم و از توان خود برای رفع نیاز‌های کشور استفاده کنیم، ۸۰ درصد مشکلات کشور برطرف می‌شود.

او اظهار داشت: خنثی سازی به این معناست که خودمان بسازیم و این راهکار برون رفت از مشکلات کشور است و مسئولان باید به فکر تحقق این مهم باشند نه اینکه به فکر التماس به دشمن باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.