مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: در حوزه هوشمندسازی مدارس، اتصال به شبکه ملی اطلاعات و گرفتن سرویس آموزش الکترونیک ۲۹ مدرسه شهری و ۶۵ مدرسه روستایی در سرخس به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

علی دلگیردر گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: در حال حاضر وضعیت ارتباطی و پوشش شبکه تلفن همراه در جاده سرخس به مشهد بیش از ۹۴ درصد است.

او افزود: در حال حاضر پنج دفتر پیشخوان شهری و هشت دفتر ICT روستایی به مردم سرخس خدمات می‌دهند و متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان برای اخذ پروانه می‌توانند به اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مراجعه کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در خصوص طرح‌های وزارت ارتباطات در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سرخس ادامه داد: تا دهه فجر امسال هشت روستا به شبکه ۴G متصل و همچنین تا پایان دولت دوازدهم تعداد ۲۳ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

دلگیر بیان کرد: در حوزه سرویس تلفن همراه تعداد سه روستا از پوشش شبکه همراه اول برخوردار شده و تلاش می‌کنیم دو روستای باقی مانده تا دهه فجر زیر پوشش تلفن همراه قرار بگیرند.

او تصریح کرد: پوشش تلفن همراه در حوزه روستایی  سرخس هم اکنون ۵۰ درصد است که تا دهه فجر به ۶۵ درصد و تا پایان دولت به ۹۰ درصد خواهد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تاکید کرد: در حوزه تلفن همراه در استان هموطنان برای مکالمه از اپراتور همراه اول و در زمینه دیتا و اینترنت از شبکه اپراتور ایرانسل استفاده می‌کنند.

انتهای پیام// م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.