امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تقوای الهی توشه ای است که شما را به مقصد می رساند، گفت: در روز‌های سختی، این زاد و توشه است که شما را مانند پناهگاهی از هجمه های زیاد و موقعیت‌های سخت حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های اول نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام علی (ع) گفت: تقوای الهی توشه ای  است که شما را به مقصد می رساند و در روز‌های سختی، این زاد و توشه است که شما را مانند پناهگاهی از هجمه های زیاد و موقعیت‌های سخت حفظ می‌کند  و آدمی را به بهشت رهنمود می‌کند.

 او  افزود: خداوند در خصوص وعده ای  که به اهالی بهشت داده است، می فرماید:  آن‌ها در این دنیا جهاد کرده، سختی‌ها را تحمل کردند و  در دو راهی، رضایت خداوند را جلب کردند و تمام وجودشان را در طبق اخلاص گذاشتند؛ بنابراین در قیامت و در آن دنیا سرافراز  هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: کسانی که این دو ویژگی را دارند وارد بهشت می‌شود، کسانی که اهل بازگشتند و زمانی که متوجه گناه شدند، از آن باز می گردند و به خدای تبارک و تعالی روی می آورند و از عواملی که باعث دوری از خدا می‌شود، اجتناب می کنند؛ بنابراین آن ها هم اهل برگشت و هم حفیظ هستند. 

او با اشاره به اینکه حفیظ، یعنی نگهدار، حافظ و نگهدارنده عهد و پیمان‌های خداوند، تصریح کرد: این افراد، دستورات خدا را حفظ می‌کند و نقض  عهد و پیمان برای کسانی که می‌خواهند بهشتی شوند، بعید است و  آن ها حدودالهی را حفظ می‌کنند.

 امام جمعه کرمان در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت حضرت فاطمه( س) گفت: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف قابل بررسی است. در بعد سیاسی مطالبی وجود دارد تا راه را از بی راهه تشخیص دهیم، در بعد اخلاقی حضرت زهرا (س) اسوه است و حضور ایشان در جامعه  نیز الگو‌ هستند. 

 او با بیان اینکه فرمایشات حضرت زهرا (س) ما را راهنمایی می‌کند، افزود: اگر به دستورات ایشان عمل کنیم، شیعه واقعی هستیم؛ بنابراین در کنار روضه‌ها و اشک‌هایی که در این روز‌ها در سوگ بانوی دو عالم می ریزیم، باید ببینیم که این بزرگوار ما را از چه چیزهایی نهی کردند و چه دستوراتی را باید انجام دهیم.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع ویروس کرونا در جامعه پرداخت و تصریح کرد: نباید شرایط موجود  را عادی گرفت و در شرایط کرونایی جامعه با افرادی که در خط مقدم هستند، همکاری کنید و دستورات را جدی بگیرید تا خدای نکرده شرایط سخت به وجود نیاید. 

 او با اشاره به اینکه اولین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی، سردار پورجعفری و ابو مهدی المهندس و دیگر شهدا را پشت سر گذاشتیم، بیان داشت: در دنیای امروز، جریان لیبرال دموکراسی غربی که دارای ادعای دروغین بودند، بر همگان برملا شد و  امروز کشتی دروغین آن ها به گل نشسته است و پرونده سیاه این تفکر در معرض دید مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: حضور لیبرال دموکراسی غربی در مناطقی که بدون رضایت مردم است، قتل عام و آدم کشی و ترور چهره‌های پاک و مطهر انسان‌های امروز و در راس آن‌ها ترور شهید سلیمانی و قتل عام رنگین پوستان، پای بند نبودن به آرای مردم و کشاندن هزار نظامی به مرکز لیبرال غرب، تخلیه مستاجران کاخ ریاست جمهوری در آمریکا و حمله به کنگره و فتح آن که به کشته شدن و زخمی شدن افرادی انجامید که امروز شاهد آن هستیم، روی کارآمدن فرد قمارباز و قاتل و دوباره استیضاح شدن در دوره چهار ساله ریاست جمهوری این فرد که غیرعرف است بخشی از پرونده سیاه لیبرال و دموکراسی غرب است.

 او بیان کرد: زمان درس و عبرت رسیده است؛ اما برخی افراد هنوز گاهی اوقات در این کشوری که کشور شهیدان و مردان پاک و مطهر است، دم از مذاکره و برجام می‌زنند؛ اما تجربه نشان داده است؛ اگر پای میز مذاکره بشینیم باید امتیاز بدهیم و  همان طوری که رهبر فرهیخته نظام (مدظله العالی)  گفتند و حجت را بر ما تمام کردند: ما با ید با همدلی و همراهی، پرچم مقاومت استکبار جهانی را برافراشته نگه داریم تا به یاری خداوند از گردونه تحریم عبور کنیم . 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.