وزارت خارجه آمریکا تحریم‌هایی جدید علیه چین وضع کرد و آن را در جهت حفظ منافع ملت‌های دریای چین جنوبی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا از اعمال محدودیت‌های روادید برای اتباع، بازرگانان و مقامات چینی به منظور دفاع از منافع ملت‌های دریای چین جنوبی خبر داد.

دولت ترامپ در روزهای پایانی کار خود تلاش دارد فشار‌های بیشتری را علیه چین اعمال کند. محدودیت‌های جدیدی که درپی جنگ تجاری طولانی مدت ایجاد شده، ادعا‌های وارونه درباره ریشه ویروس کرونا و نگرانی‌های آمریکا در مورد امور داخلی پکن در هنگ کنگ، سین کیانگ و دریای چین جنوبی از این موارد است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: وزارت خارجه آمریکا محدودیت‌های جدیدی را هم علیه طیف وسیعی از بازیگران چینی در تلاش برای دفاع از منافع ملت‌های دریای چین جنوبی و ادعا‌های دریایی آن‌ها در نظر گرفته است. مدیران شرکت‌های دولتی و مقامات و نیروی دریایی ارتش شامل این محودیت‌ها خواهند شد.

متهم کردن چین به ارسال ناوگان ماهی‌گیری و شناور‌های بررسی انرژی همراه با اسکورت نظامی برای فعالیت در آب‌های مورد ادعای ملت‌های جنوب شرقی آسیا از اقدامات دیگری است که آمریکا در جهت حفط منافع این ملت‌ها قولش را داده است.

 به تازگی ترامپ یک دستور اجرایی برای تقویت ممنوعیت شرکت‌های آمریکایی با ادعای ارتباط با ارتش چین امضا کرد.

پکن هنوز در برابر این ادعاها واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که پیش از این نیز وزارت بازرگانی آمریکا شرکت ملی برون‌مرزی نفت و شرکت هوانوردی چین را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار