رئیس تایوان در اظهاراتی گفت که این جزیره هر روزه از سوی کشور‌های قدرتمند، تهدید می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی فروش تسلیحات نظامی آمریکا به تایوان، تسای اینگ ون، رئیس این جزیره، از تهدیدات روزانه ابر قدرت‌ها به تایوان خبر داد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تاکنون با فروش ۱۱ محموله تسلیحات نظامی به تایوان، از این جزیره حمایت کرده است و روز دوشنبه هم از واگذاری یک سامانه ارتباطات اطلاعاتی جدید به تایوان خبر داد. این ششمین بار است که آمریکا محموله فروش تسلیحات نظامی ۲۸۰ میلیون دلاری را به این جزیره مورد ادعای چین ارسال می‌کند.

بسیاری از این کمک‌های نظامی، چین را  خشمگین کرده و موجب افزایش تنش‌ها بین پکن و واشنگتن شده است. چین شرکت‌های آمریکایی را به علت فروش تسلیحات به تایوان تحریم کرده و فعالیت‌های نظامی خود از جمله مأموریت‌های منظم نیروی هوایی را در نزدیکی این جزیره افزایش داده است.

رئیس تایوان در سخنرانی خود در یک مجمع امنیتی، به تهدیدات منطقه، از جمله نظامی شدن دریای چین جنوبی اشاره کرد، جایی که چین ادعا می‌کند مالکیت قسمت‌های زیادی از آن را در دست دارد و در آنجا جزایر مصنوعی با امکانات هوایی و دریایی ساخته است.

اینگ ون با اتهام زنی به چین اضافه کرد: نیرو‌های استبدادی به طور مداوم سعی در برهم زدن نظم در جزیره را دارند و تایوان هر روز با تهدیدات نظامی روبروست.

جمهوری خلق چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند. تایوان در حال حاضر از سوی یک رژیم رقیب اداره می‌شود که اعضای آن در سال ۱۹۴۹ و در پایان جنگ داخلی چین که کمونیست‌ها قدرت را به دست گرفتند، به این منطقه پناه بردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار