مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: طرح نظارت بر چرخه تولید گندم، آرد و نان با هدف کاهش ضایعات و تخلفات این حوزه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین وطن دوست، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در جلسه کارگروه ارتقاء کیفیت آرد و نان و گندم استان گفت: طرح نظارت بر زنجیره گندم آرد و نان و تهیه فلوچارت در فرآیند تامین گندم و تولید آرد اقدام بسیار موثر و گسترده‌ای در راستای ارتقای کیفیت نان و کاهش ضایعات انجام گرفته است.

او بیان کرد:، اما اقدامات انجام گرفته در این طرح درحد انتظارات مردم و مسئولان نیست و گاهی تخلفاتی در بین نانوایان مشاهده می‌شود.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: این تخلفات ناشی از اختلاف و شکاف قیمت انواع آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای و صنفی و صنعتی بوده که منجر به انواع و اقسام خرید و فروش و خروج آرد با کاهش ساعت پخت کم فروشی و تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها می‌شود.

وطن دوست بیان کرد: با اجرای این طرح روزنه‌های تخلف در تمامی مراحل و فرایند این زنجیره به صفر و حداقل می‌رسد.

او با اشاره به فرایند ورود گندم به کارخانجات به کنترل خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و کمی، کیفی گندم و محصول تولیدی آرد و توزیع آن افزود: هدف اصلی از این طرح جلوگیری از خروج آرد از استان است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در مورد آرد خام روستایی و عشایری نیز گفت:مسئولیت توزیع، کنترل و نظارت آن با تعیین مباشر و عاملین توزیع با بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.