رئیس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به ورود سامانه بارشی از عصر امروز به آذربایجان‌غربی گفت: این سامانه بارش برف و باران به همراه دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: نفوذ سامانه بارشی از عصر امروز با بارش برف و باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف همراه است.

محمدپور افزود: این سامانه که بیشترین فعالیت آن در مناطق جنوبی استان خواهد بود تا فردا روز جمعه به فعالیت خود در این مناطق ادامه می‌دهد که بارش‌های ناشی از آن در شهر‌ها به صورت باران و در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: همچنین سامانه بارشی از امروز عصر وارد این شهرستان می‌شود که موجب اختلال در سفر‌های برون‌شهری، کاهش دید در مناطق کوهستانی، لغزندگی و یخ‌زدگی جاده‌ها خواهد شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: سال گذشته تا این موقع ۵۶.۴ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده بود که بارش‌های امسال ۳۵.۳ میلی‌متر در مقایسه با پارسال کمتر شده است.

این شهرستان علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای ۷ ایستگاه باران سنجی است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.