استاندار اردبیل از تامین اعتبار و پرداخت ۱۹۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل- میانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه گفت: راه آهن اردبیل امسال با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بالاترین اعتباری است که امسال و در سال‌های اخیر به پروژه‌های راه و راه آهن کشور تخصیص داده شده و این نشان توجه دولت به این پروژه اساسی است.

او اضافه کرد: بحمدالله سه پل بزرگ و اساسی راه آهن که دو پل آن به طول ۶۰۰ متر و یک پل به ارتفاع ۸۵ متر به عنوان بلندترین پل راه آهن کشور در حال اجرا بوده و پایه و عرشه آن به اتمام رسیده است و یکی از پل‌های ۶۰۰ متری امسال و دیگری تا پایان اردیبهشت سال آینده آماده ریل گذاری می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: از ۲۴ کیلومتر تونل در مسیر راه آهن یک کیلومتر باقی مانده که آن هم با جدیت جلو می‌رود.

بهنام جو با بیان اینکه روند عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه مطلوب است، گفت: تاکنون ۴۲ کیلومتر از این پروژه ریل‌گذاری شده است و تلاش بر این است تا پایان سال میزان ریل‌گذاری به ۱۰۰ کیلومتر برسد.

او با اشاره به عملیات زیرسازی این پروژه بیان کرد: طبق جدول زمان‌بندی و اعلام گزارش پیمانکاران تاکنون زیرسازی این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار اردبیل گفت: برغم شیوع ویروس کرونا تمام واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های عمرانی با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، طوری‌که در سایه این فعالیت‌ها خاکریزی ۷۵ درصد، خاکبرداری ۹۴درصد، پل‌ها ۶۳ درصد و تونل‌ها۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بهنام جو ادامه داد: پروژه در حال حاضر مشکل مالی ندارد و دولت مصمم است بودجه مورد نیاز این پروژه را به صورت کامل تامین کند تا راه‌آهن در زمان مقرر تکمیل شود.

او افزود: فاز اول مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فاز‌های بعدی نیز امسال تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
با سلام . بنیان اسلام بر سه اصل استوار است .راستگوی . امانتداری و وفای بعهد . قرار بود امسال 100 کیلومتر از مسیر راه اهن ریل گذاری شود . در مدت 10 ماه 30 کیلومتر ایا در مدت دومان 70 کیلومتر ریلی گذاری می شود ؟
آخرین اخبار