به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان در مجلس در نشست بررسی پروژههای حوزه راه و شهرسازی استان سمنان با حضور وزیر راه در استانداری درباره مطالبات دامغان بیان کرد: جاده گلوگاه به دامغان کار بسیار خوبی بود که خوشبختانه مورد توجه وزارت راه نیز قرار گرفت و امروز بخش جنوبی آن از دامغان تا معلمان و … زیر بار ترافیکی قرار دارد و لحظه به لحظه تریلیهای حمل بار از آن عبور میکنند اما مشکل این محور آن است که وقتی رانندگان تریلی به دامغان میرسند دیگر جادهای برای حضور آنها در شمال وجود ندارد و لذا سردرگم میشوند.
او افزود: مشکل جاده دامغان به معلمان این است که شرایط زیر بار ترافیکی رفتن را ندارد و دلیل آن هم فقط سه کیلومتر مسیر خاکی عنوان میشود که واقعاً در اندازهای نیست که بتوان درباره آن بحث کرد، از سوی دیگر عدم رفع مشکل این جاده به پیمانکار که ۳۰ میلیارد تومان مازاد نیز اعتبار گذاشته فشارهای مضاعفی را وارد ساخته و او هم امروز با مشکل مالی روبرو است لذا همین سه کیلومتر آسفالت نشدن باعث شده تا جاده فاقد تابلو و استانداردهای لازم برای تردد باشد که امیدواریم وزارت راه به آن عنایت داشته باشد.
عضو خانه ملت همچنین تاکید کرد: احداث این محور میتواند شمال را به جنوب مرتبط کند و برکات فراوانی خواهد داشت از سوی دیگر باید گفت بندر امیرآباد ۲۵ میلیون تن حجم بار ترانزیتی دارد که پنج میلیون تن آن امروز بلای جان جادههای استان مازندران شده است زیرا محل تردد به سمت جنوب ندارند و بار ترافیکی به سمت تهران منتقل میشود در حالی که جاده ارتباط دهنده مازندران به جنوب از دامغان مهیا است و فقط باید یک اقدام دیگر برای تکمیل آن شود.
علیزاده برمی با بیان اینکه از سوی دیگر یکی از مطالبات مردم دامغان کریدور شمال به جنوب است البته ما اصراری نداریم که دیگر شهرستانهای استان سمنان از این کریدور بی بهره شوند اما دامغان به دلیل موقعیت جغرافیایی تنها شهرستانی است که از جنوب به مرکز کشور راه دارد و چون این مقوله از لحاظ جغرافیایی مهیا است احداث این کریدور اهمیت دارد، تاکید کرد: کریدور شمال به جنوب همچنین میتواند از لحاظ اشتغال، اقتصاد و … برکات فراوانی را برای منطقه داشته باشد و به کاهش بار ترافیکی شمال و حتی تهران نیز کمک میکند.
او افزود: موضوع بعد در خصوص دامغان این است که مردم روستای امام آباد در جوار راه آهن تابستانها با خاک آلودگی فراوان و زمستانها با گل آلودگی روزگار سر میکنند و چون مردم محرومی هم هستند نگاه چندانی به آنها نشده از سوی دیگر محل تردد این مردم یک پل راه آهن است که نیمهکاره باقی مانده ولذا درخواست داریم تا این پروژه نیز مد نظر قرار گیرد.
نماینده دامغان در مجلس همچنین گفت: معضل بعدی در دامغان خانههای موسوم به غلامی است که متأسفانه رها شدهاند و حتی با پیشرفت فیزیکی بالا به نحوی که حتی شیشههای ساختمان هم نصب شده است، هنوز به مردم تحول داده نشده که انتظار داریم معضل این خانهها که با سازمان ملی جوانان است حل شود.
علیزاده برمی گفت: نکته بعدی در خصوص دامغان ۵۳ واحد مسکن مهر خانوار تحت پوشش بهزیستی است که ۱۳ سال از ساخت آن میگذرد و روز به روز فرسوده میشود اما تحویل داده نشده و معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده است ما در جلساتی که در مرکز استان داشتیم متوجه شدیم که حل این معضلات باید از تهران صورت گیرد لذا امیدواریم این امر نیز مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام / گ