وزیر راه و شهرسازی گفت: مالکان خودروهای فرسوده می توانند برای نوسازی ناوگان های حمل و نقل عمومی خود قراردادهایی با ۲۰ و ۴۰ درصد آورده رامنعقد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سمنان گفت: با مشارکت بانک ها، قرارداد‌هایی در خصوص نوسازی ناوگان‌های عمومی منعقد شده است که  در یکی از این قراردادها، مالک خودرو فرسوده ۲۰ درصد آورده دارد و مابقی با تامین اعتبار از منابع بانکی تامین میشود.

اسلامی افزود: بیش از ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال با مصرف سوخت بالا و بدون ایمنی در کشور وجود دارد که برای نوسازی آن‌ها تسهیلاتی ارائه می‌شود.
 
او افزود: در قرارداد دیگری نیز  با مشارکت یک کارخانه، مالک خوردو با آورده ۴۰ درصدی می‌تواند برای نوسای ناوگان خود اقدام کند.

او هم چنین از واردات کامیون‌های مدل ۲۰۱۸ به  بالا به کشور خبر داد و گفت: طبق قانون برخی از وارکنندگان در وارد کردن این خودرو ها ثبت نام کردند که  این کامیون‌ها پس از ترخیص از گمرک در اختیار مالکان ناوگان‌های فرسوده قرار می‌گیرد.

محمد اسلامی گفت: ما در یک سال و نیم گذشته با پیگیری های لازم برای تامین اعتبارات برای 21 طرح زیر ساختی از بازار سرمایه را انجام دادیم که طرح آزادراه حرم تا حرم هم در این طرح ها قرار دارد و مجوز آن را هم از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد گرفتیم.

او افزود: نخستین طرحی هم که از بازار سرمایه توانستیم تامین اعتبار کنیم، آزاد راه حرم تا حرم است و ماه گذشته نیز اولین قسط آن را دریافت کردیم و با این شیوه تامین مالی، احداث این آزاد راه شتاب می گیرد.

انتهای پیام / گ

برچسب ها: وزیر راه ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.