نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آسیب‌های اجتماعی باید از منظر پیشگیری دنبال شود و نه اینکه بعد از وقوع آسیب دنبال رفع آن باشیم.

آسیب‌های اجتماعی باید از منظر پیشگیری دنبال شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر ظهر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: یکی از مسائل مهم جامعه شناخت آسیب‌های است که در آن جامعه وجود دارد؛ هم شناخت آن‌ها و هم عوامل ایجاد آن‌ها و هم اموری که می‌تواند این عوامل را تبدیل به آسیب کند.

او با اشاره به اینکه راهکار‌های رفع آسیب بسیار مهم است عنوان کرد: باید دقت کرد که نه فقط آسیب‌ها بررسی شود بلکه باید تهدید‌ها هم شناسایی شود. باید هم در مقام رفع آسیب باشیم و هم در مقام دفع آسیب‌ها باشیم. از فرصت‌ها استفاده کنیم و تهدید‌ها را رفع کنیم.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر کار به صورت علمی نباشد و آمار‌ها صحیح نباشد برنامه ریزی ما هم اشتباه خواهد بود. باید تلاش شود که جلوی آسیب‌ها را گرفت و یا اینکه آن را به حداقل رساند. در این زمینه باید با دانش ورود کرد و با مسائل به صورت احساسی برخورد نشود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه اعلام شده به ازای هر سه ازدواج یک طلاق در استان بوشهر ثبت شده است، افزود: باید این آمار راستای آزمایی شود و دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد که چرا چنین مسائلی رخ داده است.

او به آموزش‌های مجازی از طریق سامانه شاد اشاره کرد و ادامه داد: چند نوجوان دست به خودکشی زدند. فوری کارگروهی از روانشناسان و جامعه‌شناسان تشکیل شد و نتایج خوبی داشت و به یکباره این مسئله فروکش شد.


بیشتر بخوانید

امید به زندگی را ترویج دهیم/ همه در برابر بروز خودکشی‌ها مسئولیم

اطلس آسیب‌های اجتماعی تدوین شود


 امام جمعه بوشهر گفت: آسیب‌های اجتماعی باید از منظر پیشگیری دنبال شود و نه اینکه بعد از وقوع آسیب دنبال رفع آن باشیم. جامعه موفق در عرصه اجتماعی باید ۱۰ تا ۱۵ سال از زمان خودش جلوتر باشد و تهدید‌ها را پیش‌بینی و پیشگیری کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به تحقق سند فرهنگ عمومی استان افزود: دستگاه‌های مختلف کار‌های خوبی را در این زمینه انجام داده‌اند و کار‌ها باید تجمیع شود و اولویت‌ها مشخص شده و برای پیشگیری و درمان طراحی لازم انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.