طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) با همکاری هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی برای پیشگیری موثر از آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر‌ها در بوشهر اجرا می‌شود.

طرح ملی یاس(یاران آسیب ستیز) در بوشهر اجرا می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جمعیت هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح مشترکی را با عنوان طرح ملی یاس (یاران آسیب ستیز) اجرا می‌کند که در آن از ظرفیت افراد مورد حمایت‌های مالی و معنوی کمیته امداد به عنوان نیرو‌های داوطلب و از ظرفیت‌های موجود در هلال احمر در زمینه نظام آموزشی و توانمندسازی برای ارائه آموزش در خصوص شیوه‌های رویارویی با بحران‌ها و بلایای طبیعی، روش‌های پیشگیری موثر از آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر‌ها با ساماندهی افراد آموزش‌دیده در خانه‌های هلالِ سراسر کشور استفاده خواهد شد.

فراگیران این طرح مخاطبان روستایی و ساکن مناطق حاشیه شهر‌ها هستند که به دلایل مختلف تا کنون ازدواج نکرده‌اند  و بنا به نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در کمیته امداد جزء پرخطرترین اقشار در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستند.

پژوهشگران و صاحب نظران علوم اجتماعی یکی از موثرترین راه حل‌های مشکلات یاد شده را سرمایه گذاری و زمینه سازی برای ایجاد هویت و شخصیت اجتماعی برای این افراد می‌دانند.

هنگامی که این افراد احساس کنند، نقشی در جامعه دارند، به مرور و با کسب مهارت‌های لازم نه تنها خود را حفظ می‌کنند بلکه با عزت نفسی که پیدا کرده‌اند یاریگر و حامی افرادی مانند خود می‌شوند.

در این طرح با کمک مخاطبان نه تنها در حوزه اجتماعی بلکه در موضوع امداد و نجات هم می‌توان قدم‌های بسیار بزرگی را برداشت و با کمترین هزینه تیم‌های واکنش و فعالیت‌های اجتماع محور امدادی را ساماندهی کرد.

طرح ملی یاس همزمان با دیگر نقاط کشور در استان بوشهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.