رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ هزار و ۱۳۸ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی این شهرستان انجام شده است.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: امسال در مجموع ۱۴ هزار و ۱۳۸ بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شد که شامل ۱۰ هزار و ۸۸۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و سه هزار و ۲۵۸ بازرسی از واحد‌های غیر صنفی می‌شود.

جهین افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۸۲ پرونده تخلف واحد‌های صنفی و غیرصنفی تشکیل شده است و در مجموع اصناف متخلف ۱۵۰ میلیون تومان جریمه شدند.

او ادامه داد: همچنین در قالب گشت‌های مشترک شامل اتاق اصناف، بهداشت و درمان، اداره استاندار به همراه بازرسان این اداره، ۸۶۱ مورد بازرسی انجام شده که طی آن ۱۹۸ پرونده به ارزش ۷۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۷۹ مورد بازرسی از نانوایی‌های این شهرستان به عمل آمده که در این رابطه نیز ۹۷ پرونده تعزیراتی به ارزش ۲۱۶ میلیون ریال تشکیل شده است.

جهین گفت: گرانفروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن نکات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا از جمله مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته طی سال جاری بوده است.

بیشتر بخوانید

او اضافه کرد: پرونده تخلف‌های صنفی پس از تنظیم به تعزیرات حکومتی ارسال و در صورت استمرار تخلف با همکاری مراجع دیگر اقدام به پلمب این واحد‌ها می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در سه شیفت کاری اجرا می‌شود، بیان کرد: در همین مدت ۵۲۰ مورد شکایت از واحد‌های مختلف صنفی از طریق شماره تلفن ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان توسط شهروندان گزارش شده که طی آن ۱۱۴ تخلف محرز و ۴۱۶ تخلف نیز غیرمحرز اعلام شده است.

جهین از شهروندان خواست تا از طریق شماره ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان موارد تخلف را گزارش دهند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.