مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون کمک‌های مردمی به این نهاد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد افزایش یافته است.

حسین خضری مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط شهروندان به این نهاد کمک شده است.

خضری افزود: طی ۱۰ ماه امسال، میزان درآمد کمیته امداد از محل‌های مختلف اکرام ایتام، زکات، صدقات، مراکز نیکوکاری، کمک‌های مومنانه و سایر سر فصل‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۵ درصد رشد کرده است.

او با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد کمک‌های مردمی به صورت نقدی و مابقی نیز شامل اجناس و کالا‌های مختلف بوده است، ادامه داد: امسال به علت شرایط مقابله با کرونا و وضعیت نامناسب معیشت مردم، طرح‌های مختلفی از جمله "ایران مهربان" و "ایران همدم" به صورت سراسری در کشور برگزار شده که با استقبال و مشارکت شهروندان مواجه شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد بیان کرد: امسال مردم مومن و خداجوی این شهرستان با پرداخت ۸۴ میلیارد ریال زکات در سال جاری برای دهمین سال پیاپی رتبه برتر نخست را در بین سایر شهرستان‌ها در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید

خضری تصریح کرد: زکات در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، امور تحصیلی، احداث و تعمیر مسکن‌های روستایی و سایر نیازمندی‌های فقرا با اولویت محل جمع‌آوری زکات هزینه شده است.

او گفت: امسال همچنین ۴۵۷ میلیون تومان کمک مردمی از محل ۲ هزار و ۳۹۹ صندوق صدقات موجود در اماکن، معابر، منازل، ادارات و واحد‌های صنفی این شهرستان جمع‌آوری و برای کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت هزینه شد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.