رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین از شناسایی بیماران جدید کرونایی در غربالگری محلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دکتر مجتبی دیده دار رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: از آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان خمین تا کنون با غربالگری محلات ۳۵ مبتلای جدید کرونا شناسایی شدند.

دیده دار افزود: برای تسریع در شناسایی مبتلایان و درنهایت قطع زنجیره کرونا در در مناطق روستایی و شهری شهرستان خمین از آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی تاکنون ۲۵۰ رپید تست انجام شده است.

او اضافه کرد: در این طرح به صورت فعال وارد فاز مبارزه با کووید ۱۹ و امر پیشگیری از توسعه بیماری شده ایم و دیگر منتظر نمی‌شویم بیمار به سراغ ما بیاید.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: با شناسایی بیماران از سوی تیم‌های داوطلب و مجری طرح، بیماران در مراحل اولیه تحت درمان قرار می‌گیرند و این امر از سخت شدن درمان و عوارض بیماری همچون توسعه آن و افزایش مرگ‌ها جلوگیری می‌کند.

او ادامه داد: خوشبختانه در چند هفته اخیر، بیماری کرونا به دلیل رعایت دستورالعمل‌ها روند کاهشی پیدا کرده است که در حال حاضر ۸ بیمار مشکوک به کرونا و ۳ بیمار قطعی در بیمارستان خمین بستری هستند که امیدواریم با اجرای طرح شهید سلیمانی موارد ابتلا روز به روز کاهش یابد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.