آغاز گفت: عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری ممنوع است.

آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری ممنوع است بنابراین مرغ باید در کشتارگاه‌های طیور به صورت بهداشتی ذبح و عرضه شود.

آغاز افزود: در برخی از مغازه‌های سطح شهر مرغ بدون نظارت بهداشتی ذبح می‌شود، این عمل علاوه بر آلوده کردن محیط، سلامت شهروندان را با خطر مواجه می‌کنند.

او ادامه داد: درکشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان علاوه بر حضور ناظر شرعی و مسئول فنی بهداشتی یک نفر دکتر دامپزشک نیز به عنوان ناظر دولتی مستقر در کشتارگاه بر روند ذبح شرعی و بهداشتی نظارت می‌کند.

بیشتر بخوانید

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به بروز چندین کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد در کشور و احتمال افزایش کانون‌های جدید و انتقال بیماری گفت: آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان، بر اساس آخرین پایش‌های انجام گرفته تا این لحظه از نظر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک بوده و هیچ موردی از شیوع بیماری در استان مشاهده نشده است.

آغاز از شهروندان خواست تا گوشت مرغ مصرفی خود را به صورت مرغ کشتار روز و همچنین سایر فرآورده‌های خام دامی را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در صورت مشاهده عرضه فرآورده‌های خام دام غیربهداشتی، مراتب را به کارشناسان شبکه دامپزشکی (۳۶۲۲۲۶۰۵) اطلاع دهند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.