اردکانیان گفت: ظرفیت بالای محصولات ایرانی در کشور عراق، از جمله پارامترهایی است که همواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو در دیدار با وزیر تجارت عراق گفت: در واقع هدف از این دیدار بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک در بخش‌های مختلف با توجه به وجوه مشترک جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی بین دو کشور از جمله اهداف این کمیسیون است.

او ادامه داد: توسعه روابط اقتصادی، بررسی راه‌های توسعه صادرات و همکاری‌های متقابل، ارزیابی بازار طرفین برای بهره‌وری بهینه در زمینه‌های حمل و نقل، انرژی، گردشگری، فعالیت‌های عمرانی، صنایع آب و برق از جمله مواردی است که در تعامل با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی، زمینه توسعه اقتصادی و عمق بخشیدن به همکاری‌های طرفین را موجب خواهد شد.

وزیر نیرو بیان کرد: ظرفیت بالای محصولات و خدمات ایرانی در کشور عراق، از جمله پارامترهای مثبتی است که در تعامل با فعالان بخش خصوصی و دولتی مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

اردکانیان گفت: امیدوارم اجلاس چهارم کمیسیون عراق و ایران نقطه روشنی در زمینه توسعه اقتصادی و تجاری باشد.

او بیان کرد: عمران و آبادانی و مصالح کشورمان ایران را در عاری شدن منطقه از حضور بیگانگان می‌دانیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: عاری شدن منطقه از حضور بیگانگان مستلزم توسعه توانایی‌های مردم منطقه در رفع حوائج و نیاز‌های خودشان است.

اردکانیان گفت: حضور کارآفرینان، شرکت‌ها و بخش خصوصی ایران در کشور‌های همسایه بیانگر همین سیاست راهبردی ایران است.

او با بیان اینکه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق بعد از ۶ سال وقفه امروز دوباره آغاز به کار کرد، یادآور شد: همزمان با سالگرد شهادت سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، ذلت دشمنان آن‌ها را شاهد هستیم.

اردکانیان افزود: برگزاری این اجلاس، مسیر توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را هموار‌تر خواهد کرد.

وزیر نیرو در ادامه به سفر رئیس جمهوری کشورمان به عراق و سفر نخست وزیر عراق به تهران اشاره کرد و گفت: امید است این اجلاس بتواند طرح‌های اجرایی مربوط به عملی کردن اهداف سیاسی دو کشور را به نتیجه برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار