اسماعیلی به کمبود ۱۲ هزار نفری معلم در استان اشاره کرد و گفت: به دلیل ظرفیت محدود دانشگاه فرهنگیان با این مشکل روبه‌رو هستیم که سال آینده نیز این رقم به ۱۶ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی به کمبود ۱۲ هزار نفری معلم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل ظرفیت محدود دانشگاه فرهنگیان با این مشکل روبه‌رو هستیم که سال آینده نیز این رقم به ۱۶ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به اینکه یکی از مقوله‌های مهم دانشگاه فرهنگیان نیروی انسانی و هیئت علمی آن است، بیان کرد: میزان جذب دانشجو با نیاز ما همسان نیست که طی آزمون استخدامی و یک سال دوره می‌توانند وارد فضای آموزشی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در مورد عدم شایسته‌گزینی در انتصابات آموزش و پرورش بیان کرد: این مسئله کاملا مشخص شده که در آن نمی‌توان دخل و تصرفی داشت. تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله آموزش و پرورش حساسیت خاصی وجود دارد که باید تمامی نیرو‌ها را گزینش و سپس می‌توانند وارد عرصه کاری شوند.

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی در کشور نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری معلمان جدی‌ترین فعالیتی است که توانمندی و مهارت‌های معلمان را نشان می‌دهد، گفت: این نخستین برنامه‌ایی است که توسط آن می‌توان از ظرفیت معلمان برای اجرای سند تحول استفاده کرد.

او با بیان اینکه اعتقاد بر این است که تمامی معلمان هنرمند هستند و باید آن‌ها را شناسایی و از توانایی‌هایشان بهره برد، افزود: دغدغه ما در تمامی جشنواره‌های معلمان که حوزه فرهنگی برگزار می‌شود این است که برای تمامی دانش‌آموزان معلمانی از این جنس وجود دارند که آن‌ها را هدایت کرده تا بتوانند مهارت‌های بهتری کسب کنند.

رمضانی با یادآوری بر اینکه در این جشنواره نگاهمان بر این است که ارتباط بین معلمان و مربیان پرورشی برقرار شود، افزود: مربیان پرورشی مسئولیت تربیت مدرسه بر عهده ندارند بلکه مسئولین آن بر عهده تمامی معلمان است و مربیان پرورشی هماهنگ‌کننده فعالیت‌های پرورشی هستند.

او هم چنین بیان کرد: اگر نتوانیم ارتباط بین معلم و مربی پرورشی، دانش‌آموز و فعالیت‌های پرورشی برقرار کنیم نمی‌توانیم به اهداف متعالی خود برسیم در این راستا تمامی فعالیت مدرسه محور است چرا که ارتباط بین دانش‌آموز، معلم و جامعه برقرار و از ظرفیت انجمن اولیا مربیان نیز استفاده می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه سقف فعالیت‌های پرورشی نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده است، افزود: فعالیت‌های پرورشی زمانی موفق است که برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز برنامه متنوع وجود داشته باشد.

او با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن تحصیل دانش آموزان فرصتی برای فعالیت‌های پرورشی پیش آمد، اظهار کرد: توسط برنامه شاد برنامه و جشنواره‌های زیادی برگزار شد که به جرات می‌توان گفت هفته‌ایی یک جشنواره تعریف شده است.

مدیرکل فرهنگی، هنری فضا‌های پرورشی در ادامه به برنامه‌های اجرا شده توسط برنامه شاد پرداخت و افزود: جشنواره فرهنگی هنری علمدار با محوریت شهید قاسم سلیمانی، حمایت از کالای ایرانی در حال برگزاری است و هم چنین دوره بازی‌سازان فردا که به دانش‌آموزان طراحی آموزش بازی داده می‌شود و در هفته تئاتر و سرود نیزبرنامه‌هایی تعریف شده است.

رمضانی گفت: حجم برنامه‌های پرورشی زیاد است و متناسب با نیاز مخاطب نتواستیم برنامه را به مرحله اجرا درآورد چرا که همت دولت و در نظر گرفتن بودجه کافی برای فعالیت‌های پرورشی را می‌طلبد.

او گفت: باید معلمان تخصصی وجود داشته باشد تا بتوانند در زمینه هنری و پرورشی فعالیت کنند و در همین راستا دوره جذب معلمان تربیتی توسط دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته که در آن سر فصل‌های حوزه فرهنگی و هنری تعریف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار