مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: سالانه ۶۰ تن انواع سبزیجات برگی توسط روستاییان کتوکان این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مجید فیاضی  مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهردر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  بابیان اینکه تولید محصولاتی با کیفیت و رعایت نکات بهداشتی در تولید سبزیجات برگی از اهمیت بسیاری برخوردار است اظهارداشت: وجود آب قنات در روستای کتوکان باعث شده سبزیجات برگی این شهرستان کاملا ارگانیک باشد.

او  افزود: این سبزیجات برگی شامل اسفناج، جعفری، شنبلیله، شوید، شاهی، گشنیز، ریحان، نعناع، تره، تربچه، پیازچه، مرزه و کاهو است و قسمت عمده‌ای از این محصول در فصل‌های پاییز و زمستان برداشت و به شهرستان‌های مختلف استان عرضه می‌شود.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن زمین‌های حاصلخیز، خاک مناسب و آب و هوای معتدل گرمسیری یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشت سبزیجات برگی و خوراکی در سیستان و بلوچستان است بطوریکه سالانه افزون‌بر هزار و ٢٠٠ تن انواع سبزیجات در آن تولید می‌شود.

او بیان کرد: با هدف ارتقای سطح آگاهی روستاییان بویژه زنان کلاس‌های آموزشی ترویجی برای سبزیکاران در روستای کتوکان برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار