رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۵ هزار مصلح قرآنی در استان کرمان به منظور ایجاد صلح وسازش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش دیده اند و در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:از امروز به مدت سه روز برای بازدید از شعب قضایی در منطقه جنوب کرمان حضور خواهیم داشت.

او افزود:تیم‌های کارشناسی در شعب قضایی حضور دارند و اگر مشکلات و نواقصی وجود داشته باشد با ارائه راهکار‌های مناسب مشکلات را برطرف می کنند.

موحد با اشاره به حجم گسترده پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی گفت:بیش از ۵ هزار مصلح قرآنی برای صلح و سازش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش دیده اند و کار خود را در سطح استان آغاز کرده اند.

او تصریح کرد: به این ترتیب افرادی با مهارت‌های لازم در سطح جامعه حضور دارند و در هر جایی دعوایی ایجاد شد این افراد به منظور حل و فصل اختلاف مداخله می‌کنند.

مدیرکل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اجرای این طرح در اختلافات خانوادگی به ویژه در بین زوجین حائز اهمیت است گفت: قرآن کریم نیز برای این مهم تاکید دارد که هر گاه بین زن و شوهری اختلافی ایجاد شد افراد مورد اعتماد در بین بستگان مداخله کنند و با خیراندیشی و صلح اندیشی اختلاف را حل کنند.

موحد بیان داشت: بخش زیادی از مصلحینی که در این کارگاه آموزشی شرکت کردند در حل و فصل اختلافات و در انتقال آموزش‌های لازم به جامعه، موثر هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار