سامان افشارمنش با بیان اینکه وقوع تصادفات جاده‌ای موجب تشکیل پرونده‌های قضایی می‌شود، بر رفع مشکل نقاط حادثه خیز جاده‌های این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سامان افشارمنش رییس دادگستری منوجان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان منوجان گفت: تصادفات و سوانح رانندگی در کشور ما از معضلات جدی است و خسارات سنگین عاطفی و روانی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند و در پی این حوادث، سالانه شاهد از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان به عنوان سرمایه‌های انسانی هستیم و از طرفی موجب ورود پرونده‌های کثیری به دستگاه قضایی شده است.

او افزود: در حال حاضر تمام جهان درگیر با ویروس منحوس کرونا است و این بیماری موجب فوت تعداد قابل توجهی از افراد شده و به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود، ولی در حوزه تصادفات سال‌هاست بر اثر سوانح رانندگی تعداد زیادی از هموطنان فوت کرده و یاد دچار صدمه بدنی می‌شوند و تقریبا می‌توان گفت، این مسئله عادی شده است و آن طور که باید به آن پرداخته نمی‌شود.

افشارمنش تصریح کرد: کاهش تصادفات و سوانح رانندگی مستلزم ایجاد زیر ساخت‌هایی قوی و دقیق است و نمی‌توان در یک چشم‌انداز کوتاه مدت به آن دست یافت لذا باید برای نیل به نقطه‌ای مطلوب تلاش ویژه‌ای انجام دهیم و با رفع موانع، تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم؛ زیرا از دست دادن حتی یک نفر به عنوان سرمایه انسانی، موجب زیان به کشور خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه باید با تمام ظرفیت و توان برای رفع مشکلات و نواقص پای کار بیاییم، بیان داشت: مشکلات این حوزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله عوامل انسانی، عوامل جاده‌ای، مشکلات خدمات‌رسانی در جاده‌ها و نیز ایجاد نشدن بستر‌های لازم در زمینه فرهنگ‌سازی رانندگی است که باید به صورت همزمان به آن بپردازیم تا خروجی مطلوبی داشته باشیم.

افشارمنش گفت: شناسایی نقاط حادثه خیز، اولویت بندی آنها، رفع کردن نقاط حادثه خیز، تعریض شانه راه ها، احداث پل عابر پیاده، توجه به امر آموزش و اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و توسعه فرهنگ ترافیکی می‌تواند در راستای کاهش تلفات جاده‌ای موثر باشد.

رئیس دادگستری منوجان افزود: افزایش آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای می‌طلبد که در این حوزه اقدامات بیشتری صورت پذیرد و زیرساخت و بستر‌های مناسب فراهم شوند ضمن اینکه دستگاه‌های مرتبط باید با پلیس راهور نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار