به همت شرکت آب منطقه‌ای استان رودخانه‌های که بر اثر سیل رسوب گذاری شدند لایروبی می شوند.

شهابی مدیر دفتر مهندسی و حفاظت رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: در پی سیلاب شهریور ماه در استان رودخانه‌های که بر اثر جریان سیل رسوب گذاری شدند در حال بازگشایی هستند.

او با بیان اینکه این رودخانه‌ها شامل رودخانه چهکند گل شهرستان خوسف، رودخانه شهرستان گیوک و اکبر آباد بهدان بیرجند است افزود لایروبی و بازگشایی این رودخانه‌ها در حال اتمام است.

شهابی اظهار کرد:همچنین در ادامه رودخانه‌های که بر اثر سیلاب اخیر بارگذاری و رسوب گذاری شدن شرکت آب منطقه‌ای برای رفع تصرفات سراسری رودخانه‌های عباس بیک شاخه کشتارگاه و دهشک شهرستان طبس، رودخانه شاهرود شهرستان خوسف و رودخانه‌های دهشیب فنود و مود از شهرستان سربیشه در حال اقدام است که طول این مسیر‌ها نزدیک به ۵۰ کیلومتر است.


بیشتر بخوانید


مدیر دفتر مهندسی و حفاظت رودخانه‌های شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی ادامه داد:با توجه به اینکه به فصل بارندگی‌های سیل آسا نزدیک شدیم لایروبی رودخانه میان تگ روستای چاه دراز شهرستان نهبندان و رودخانه‌های شهرستان سرایان در حال انجام است.

با ورود دادستانی شهرستان سرایان و شرکت اب منطقه‌ای برای لایروبی و رفع تصرفات حریم رودخانه شروع شد.

عرب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرایان هم در این باره گفت:۱۲ متخلف از شهروندان سرایان از طریق شرکت اب منطقه‌ای معرفی شدند و تخلفشان در حال بررسی است.

او افزود:چناچه اقدامات این افراد خلاف قانون و غیر مجاز باشد نسبت به رفع تصرفات اقدام خواهد شد.

قبل از خرید و فروش و کشت و زراعت در حریم رودخانه از شرکت آب منطقه‌ای استعلام گرفته شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.