شرکت دانش بنیان باریج اسانس برای نخستین بار داروی تحریک رشد و اشتهاآوری برای دام بزرگ را تولید و روانه بازار کرد.

لاله حجازی، مدیرعامل شرکت داروسازی باریج اسانس، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این داروی گیاهی جدید دامپزشکی با نام «بیواستارتر» با فرمول منحصر به فرد شرکت دانش بنیان باریج اسانس است که برای نخستین بار با اندیکاسیون متفاوت و هدف تحریک رشد و اشتهاآوری برای دام بزرگ تولید و روانه بازار شد.

او، با اشاره به اینکه نتایج بسیار خوبی از این مکمل گیاهی دامپزشکی در کار آزمایی بالینی  به دست آمد گفت: همچنین اثبات شد مصرف آن افزون بر اشتهاآوری و افزایش مصرف خوراک دام باعث بهبود رشد، ضریب تبدیل و صفات اسکلتی دام نیز می‌شود.

حجازی، بیواستارتر باریج را مقرون به صرفه دانست و گفت: امروزه بیشتر از آنتی بیوتیک‌ها به عنوان محرک رشد دام استفاده می‌کنند که باعث ایجاد مقاومت دام در برابر آنتی بیوتیک‌ها می‌شود و با مصرف گوشت و شیر حیوان این مقاومت دارویی در بدن انسان نیز ایجاد می‌شود به همین دلیل در سال‌های اخیر دارو‌های گیاهی در حوزه‌های دامپزشکی رشد بی سابقه‌ای را تجربه کرده است.

کارآفرین دارو‌های گیاهی در کشور گفت: گیاهان و ترکیبات فعال آن‌ها تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از رشد میکروب‌های بیماری زا، کمک به هضم و جذب مواد مغذی، افزایش اشتها و تقویت سیستم ایمنی دارند که بیواستارتر باریج®دارای تمام این ویژگی‌ها است.

 حجازی، در خصوص سایر ویژگی‌های بیواستارتر باریج گفت: این مکمل گیاهی دامپزشکی با فرمولی خاص طراحی شده و باعث افزایش جذب، بهبود اسکور مدفوع در دام همچنین افزایش و بهبود وضعیت سیستم ایمنی شده است.

او با تاکید بر اهمیت ضریب تبدیل گفت: ضریب تبدیل یعنی در ازای دریافت یک کیلوگرم غذا توسط دام، میزان وزن‌گیری حیوان چه مقدار خواهد بود که بیواستارتر باریج® افزایش معنی دار ضریب تبدیل غذایی در دام را به همراه داشته و مصرف این مکمل باعث بهبود بسیار خوب مصرف خوراک نسبت به گروه شاهد نیز شده است.

این فعال دانش بنیانی، کتان قهوه‌ای (بَزرَک)، آویشن شیرازی، پونه و رزماری را چهار گیاه تشکیل دهنده بیواستارتر باریج® یادآور شد و گفت: گیاه آویشن با دارا بودن تیمول و کارواکرول به عنوان ضد باکتری، ضد ویروس، آنتی سپتیک، ضد تب، ضد احتقان و ضد التهاب است.

او تصریح کرد:  همچنین مواد موثره این گیاه موکولیتیک بوده و سبب تسهیل در خروج ترشحات از دستگاه تنفس می‌شود بنابراین آویشن تاثیر بسیار خوبی بر فعالیت متابولیک فلور دستگاه گوارش دام دارد.

به گفته او مطالعات انجام شده پیرامون روغن کتان در بیواستارتر باریج نشان می‌دهد که این روغن یکی از غنی‌ترین منابع امگا ۳ می‌باشد که در تحقیق‌های انجام شده نشان داده است مصرف اسید‌های چرب در خوراک گوساله‌ها موجب افزایش وزن روزانه، افزایش رشد استخوان، افزایش بازده خوراک و کاهش تعداد روز‌های با اسکور نامناسب مدفوع می‌شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی باریج اسانس، اظهارداشت: در مطالعه‌ای استفاده از مکمل‌های اسید بوتیریک، اسید‌های چرب متوسط زنجیر و اسید لینولینک در جیره گوساله‌ها باعث بهبود شاخص‌های سیستم ایمنی شده است.

حجازی در خصوص تاثیر پونه در برطرف کردن مشکلات روده‌ای گوساله گفت: پونه به درمان اسهال و بیماری‌های روده‌ای گوساله کمک و مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف کرده و موجب تقویت معده و دفع صفرا می‌شود.

او تأکید کرد: پونه به دلیل دارا بودن ترکیبات ضد باکتریایی همانند آنتی بیوتیک عمل کرده و ضد انگلی قوی محسوب می‌شود.

 حجازی، در خصوص گیاه رزماری استفاده شده در بیواستارتر باریج® نیز گفت: رزماری دارای یکی از بیشترین مقادیر آنتی اکسیدان در بین گیاهان و اثر ضد میکروبی وسیع، محافظت از کبد، کاهش درد کولیک، ضد تشنج، کنترل سرفه و بهبود علمکرد کلی حیوان است.

 شرکت داروسازی باریج اسانس، تولیدکننده دارو‌های گیاهی نخستین شرکت دانش بنیان دارویی کشور در سال ۱۳۷۱ با هدف بهبود و ارتقای سطح سلامت جامعه تاسیس شد، این شرکت افزون بر همکاری علمی پیوسته با مرکز‌های تحقیقاتی و دانشگاهی کشور، استفاده از مواد اولیه گیاهی بومی ایران و ترویج، توسعه، کاشت و پرورش این گیاهان را در دستور کار قرار داده است و در حال حاضر در تولید دارو‌های دامپزشکی گیاهی با ۱۴ نوع محصول جزو برترین تولیدکنندگان می‌باشد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.