معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر ۸۶ درصد از جمعیت روستا‌های کشور از گاز برخوردار هستند.

محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در پاسخ به این سوال خبرنگار که " چه برنامه‌ای برای توسعه روستا‌هایی که همچنان از امکاناتی مانند گاز و برق برخوردار نیستند، دارید؟ " اظهار کرد: گاز در اکثر روستا‌های کشور وجود دارد. روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور ۹۷/۵ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص می‌دهند؛ که ۸۶ درصد از این خانوار‌ها به گاز در محل سکونت خود، دسترسی دارند.

او با اشاره به اینکه آمار سیستان و بلوچستان همچنان از آمار ۸۶ درصد گاز در کشور عقب است، بیان کرد: در صورتی که استان سیستان و بلوچستان به گاز دسترسی بیشتری پیدا کند، این آمار ۸۶ درصد در کشور، به بالای ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که "روستا‌های سیستان و بلوچستان چند درصد از آمار عقب هستند؟" گفت: این آمار در همه مناطق یکسان نیست. بعضی روستا‌ها از گاز ۱۰۰ درصدی برخوردار و برخی دیگر همچنان عقب هستند.


بیشتربخوانید


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل عقب ماندگی سیستان و بلوچستان از توسعه, نسبت به  دیگر استان‌های کشور, شدت کار برای رسیدن به توسعه مطلوب در استان سیستان و بلوچستان از میانگین استان‌های کشور، بیشتر است.

این مقام مسئول دلیل عقب ماندگی سیستان و بلوچستان را از دیگر استان‌های کشور دیررسیدن شبکه لوله‌های اصلی گاز به سیستان و بلوچستان دانست و ادامه داد: دلیل  این عقب ماندگی گاز در این استان توقف  و یا کم کاری نبوده و قرار است امسال توجه بیشتری به توسعه گاز در استان سیستان و بلوچستان شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار