مدیر شعب سیستان و بلوچستا بانک کشاورزی گفت: بدهی بیش از ۷ هزار و ۳۶۶ نفر از بدهکاران بانکی این استان بخشوده شد.

تسهیلاتامیر حسام قزلباش، مدیر شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خسارات وارد شده به استان سیستان و بلوچستان در سیل اخیر اظهار کرد: پرسنل بانک کشاورزی به در سیل اخیر به میزان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت کمک به خسارت دیدگان بخش های مختلف پرداخت کرده اند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۵۱ شعبه در دورترین شهرها و روستاها اقدامات مؤثری در راستای توسعه پایدار کشور به ویژه استان سیستان وبلوچستان انجام داده است.

وی افزود: از اهم فعالیت های مدیریت و شعب بانک کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۸ می توان به پرداخت تسهیلات و ایجاد طرح های اشتغالزایی اشاره کرد.

قزلباش تاکید کرد: کل تسهیلات پرداختی استان در ۱۰ ماهه نخست امسال بالغ بر ۹ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۴۳۰۰ میلیارد ريال است که این مبلغ نسبت به سال گذشته ، ۴۹ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: این تسهیلات در بخش های مختلف کشاورزی شامل مکانیزاسیون، توسعه و احداث گلخانه ها، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، سرمایه در گردش واحدهای زراعی و باغی، واحدهای دامداری شامل دام سبک و سنگین، واحدهای پرورش طیور گوشتی و تخم گذار، شترمرغ، شیلات و آبزیان، تامین سرمایه در گردش واحدهای صنایع تبدیلی و تولیدی مرتبط با فرآوری محصولات دریایی و پروتئین دریایی (ماهی ومیگو) ارائه شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با باز پرداخت ۴ و ۶ درصدی طرح توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بوده است که بانک کشاورزی به عنوان یکی از چهار بانک عامل منتخب در استان سیستان و بلوچستان تاکنون مبلغی بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال به تعداد ۲۹۲۸ طرح و پروژه در مناطق روستایی استان پرداخت کرده است.

قزلباش تاکید کرد: از دیگر پروژه‌های اثرگذار در ارتباط با افزایش ضریب مکانیزاسیون در استان پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون در راستای افزایش بهره وری اراضی کشاورزی در مکانیزه کردن کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی با تجهیز اراضی به ماشین آلات مدرن مانند انواع تراکتور سبک، نیمه سنگین و سنگین، کمباین و ادوات کشاورزی بوده است که بانک کشاورزی استان در ۱۰ ماهه نخست امسال بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در این بخش به ۲۶۰ نفر از متقاضیان پرداخت کرده است که در مقایسه با کل سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در راستای کمک به واحد‌های تولیدی و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در قالب کارگروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیش از ۸۳ واحد تولیدی با تزریق سرمایه در گردش و یا تعیین تکلیف بدهی این واحد‌ها با مبلغی بالغ بر ۱۰۸۱ میلیارد ریال، موجب بازگشت مجدد این واحد‌های تولیدی به چرخه تولید شده است.

بخشودگی بدهی ۷ هزار و ۳۶۶ کشاورز سیستان و بلوچستانی به علت سیل اخیر

این مسئول بانکی با اشاره به مساعدت‌های صورت گرفته برای بخشودگی بدهی بدهکاران خسارت دیده بخش کشاورزی، گفت: بانک کشاورزی همچنین در راستای کمک به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی که بر اثر حوادث غیرمترقبه مانند طوفان، سیل، خشکسالی، سرمازدگی و سایر عوامل قهری طبیعی دچار خسارت شده اند بر اساس مصوبات ابلاغی مجلس و دولت به خصوص بند (ل) تبصره ۱۶ و بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تاکنون بدهی بیش از ۷۳۶۶ نفر از بدهکاران خسارت دیده با مبلغ بیش از ۱۱۸۹ میلیارد ریال را تعیین تکلیف و مورد بخشودگی قرار داده است.

پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال غرامت به بخش محصولات کشاورزی

وی با اشاره به غرامت‌های پرداختی در قالب بیمه محصولات کشاورزی به خسارت دیدگان سیا اخیر، گفت: در بخش بیمه محصولات کشاورزی و در بخش‌های دام، طیور، آبزیان، محصولات زراعی وباغی در سال زراعی گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال غرامت در بخش‌های فوق پرداخت شده و در سال زراعی جدید نیز که ۴ ماه از آن گذشته است تاکنون بیش از ۹۱ میلیارد ریال غرامت در بخش‌های مختلف به خسارت دیدگان و بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شده است که در مجموع غرامت‌های پرداختی در سال مالی ۱۳۹۷ تعداد ۱۶۶۱۶ پرونده خسارت و در سال مالی ۱۳۹۸ بیش از ۲۳۶۱۲ پرونده خسارت مورد بررسی و منجر به پرداخت غرامت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار