معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : فاز مطالعاتی سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری وزارت نفت در حوزه گاز و پتروشیمی در استان در حال اتمام است که امیدواریم به مرحله اجرا برسد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : حوزه نفت، گاز و پتروشیمی یکی از پتانسیل‌هایی استان است که همچنان شکل‌گیری ساختار و شرکت‌های بزرگ در بخشی از آن از آرزو‌های مردم و مسئولان بوده و همواره هست.

او با اشاره به منابع خوب نفت و گاز در غرب استان کرمانشاه، گفت : بخشی از آن‌ها به صورت مشترک با وزارت نفت است که استاندار مرتب پیگیر این موضوع بودند تا خوشبختانه تیم‌های کارشناسی از سوی وزارت اعزام شدند و از پتانسیل‌های این بخش برآورد خوبی داشتند و در حال حاضر مرحله مطالعاتی آن در حال اتمام است که امیدواریم به مرحله اجرا برسد.

او در خصوص مگا پروژه‌ها ایجاد شده از سوی وزارت نفت، افزود: دو تا مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی که عمدتا به دلیل نزدیکی به منابع گازی، از گاز بهره‌مند می‌شوند، شکل خواهد گرفت، این پروژه‌ها پروژه‌های خیلی جدی هستند و در مرحله ساخت و بهره‌برداری اشتغال خیلی خوبی را به همراه خواهد داشت.

حاتمی افزود: دانش و مهندسی خیلی قوی این پروژه‌ها مبتنی بر دانش بومی است که با راه‌اندازی آن بخش مهمی از دغدغه اشتغال ما را در سال‌های آتی پوشش می‌دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.