رییس شبکه دامپزشکی شهربابک با بیان اینکه کنترل بیماری‌های مشترک در دنیای حیوانات به علت تعدد و تنوع جانوران سخت است، گفت: شهروندان دام های خود را در کشتارگاه کشتار کنند.

مجید اسدی ،رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: برای نظارت بهداشتی بر دام‌های کشتاری کشتارگاه دام شهرستان یک تیم فنی مشتمل بر یک دکتر دامپزشک ، یک کارشناس و یک نفر ناظر شرعی در نظر گرفته شده است.

او افزود: کشتار در کشتارگاه شهرستان زیر نظر مسئولان نظارت و ناظر شرعی انجام می‌شود و دام‌ها قبل از کشتار از نظر ظاهری بررسی می‌شوند و در صورت تشخیص غیر قابل کشتار بودن از کشتار آن‌ها جلوگیری می‌شود و نیز در حین کشتار و پس از کشتار نیز تمامی اندام‌های آن‌ها بررسی و اندام‌های غیر قابل مصرف ضبط می‌شود.

اسدی تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، کنترل بیماری‌های مشترک در دنیای حیوانات به علت تعدد و تنوع جانوران سخت است و امکان‌پذیر نیست و ذبح دام در معابر و منازل معضلاتی را به همراه دارد که از جمله آن‌ها این است که ۳۱ درصد وزن زنده هر دامی ضایعات آن بوده که دور ریختنی است.

او بیان داشت: از تبعات این مسئله ازدیاد حیوانات ولگرد و حشرات موزی است و خواهش داریم که شهروندان دام کشتاری خود را در کشتارگاه کشتار کنند.

اسدی در پایان با اشاره به اینکه دام‌های کشتاری در کشتارگاه ۲۴ ساعت پس از کشتار در پیش سرد قرار می‌گیرند و سپس در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی توزیع می‌شوند، افزود: کشتارگاه هر چند وقت یکبار سم‌پاشی و ضد عفونی می‌شود و شهروندان می‌توانند با خیال آسوده گوشت خود را از قصابی‌های شهرستان تهیه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار