با بسته اخبار انتظامی امروز یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار انتظامی امروز یکشنبه  ۱۴دی ۹۹ سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم: 

کشف ۱۱۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در کرمان 

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اجرای طرح استانی مبارزه با قاچاق کالا با اولویت فرآورده‌های نفتی، گفت: در این طرح، انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۱۴ میلیارد ریال کشف شد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: به منظور مبارزه با قاچاق کالا، طرحی با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به مدت ۳ روز با اولویت برخورد با عاملان قاچاق سوخت در سطح استان اجرا شد.

او با اشاره به کشف بیش از ۲۲۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در این طرح، افزود: کالا‌های قاچاق دیگری شامل؛ سیگار، حبوبات، مواد خوراکی، احشام،  لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم یدکی خودرو در محور‌های مواصلاتی و محل‌های دپو شده، کشف شد که در مجموع ارزش آن‌ها از سوی کارشناسان، ۱۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: ماموران در اجرای این طرح، ۹۶ دستگاه خودروی سنگین (کامیون و اتوبوس)، ۵۷ دستگاه خودروی شوتی، ۶۷ دستگاه خودروی سواری و ۴۱ دستگاه کامیونت و وانت را توقیف و ۲۸۵ متهم را نیز دستگیر کردند.

سردار ناظری با اشاره به تشکیل ۱۷۲ فقره پرونده برای متخلفان گفت: اجرای این گونه طرح‌ها با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه ناشی از بیماری کرونا با جدیت تداوم خواهند داشت و باید گفت: بخش مهمی از توفیقات طرح اخیر، حاصل افزایش قانونمندی و همکاری شهروندان با پلیس است که این همکاری‌ها جای قدردانی دارد.

اسکانیا با ۶۸ راس دام قاچاق متوقف شد

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک از توقیف یک دستگاه اسکانیا، حامل ۶۸ راس دام قاچاق خبر داد.

سرهنگ حسن عبدلی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان شهربابک به منظور مقابله با قاچاق و در هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون اسکانیا مشکوک و خودرو را  برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو، ۶۸ راس گوسفند قاچاق را که فاقد مجوز دامپزشکی بود، کشف کردند که کارشناسان ارزش ریالی این دام های  قاچاق را ۲ میلیارد ریال تخمین زدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک تصریح کرد: ماموران در این رابطه خودرو را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که با تشکیل پرونده  برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

توقیف مزدای حامل ۲۷۶ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان کرمان از توقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف ۲۷۶ کیلوگرم تریاک در عملیات ماموران انتظامی شهرستان رابر خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: در پی مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و یگان امداد شهرستان رابر،  اقدام به برپایی ایست و بازرسی مقطعی در محور اسفندقه-رابر کردند.

او افزود: ماموران،حین کنترل خودرو‌های عبوری، متوجه دور زدن یک دستگاه وانت مزدا شدند که بدون توجه به ایست پلیس، اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی با هوشیاری و سرعت عمل ماموران متوقف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۷۶ کیلوگرم تریاک را کشف کردند؛ ولی راننده با توجه به پوشش گیاهی منطقه متواری شد که تلاش برای دستگیری آن همچنان ادامه دارد.

کشف ۲۸ فقره سرقت محتویات خودرو

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق محتویات خودرو و کشف ۲۸ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ فرماندهی  شهرستان کرمان خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در شهر کرمان، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: بدین منظور ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ شهر کرمان با انجام اقدامات اطلاعاتی و شگرد‌های پلیسی موفق شدند، مشخصاتی از یک سارق به دست بیاورند و پس از کسب دستور قضایی  او را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان به کشف تعدادی اموال مسروقه از مخفیگاه این سارق اشاره و تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی و پس از ارائه مستندات موجود، چاره‌ای جز اعتراف نداشت و به ۲۸ فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو در شهر کرمان اعتراف کرد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار