رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۱۷۵ نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی افزوده شدند.

 دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ارومیه، از ابتلای ۱۷۵ نفر در استان در شبانه روز گذشته به بیماری کرونا خبر داد و افزود: با ابتلای این تعداد، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان غربی به یکصد هزار و ۸۱۸ نفر رسید.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۸ نفر در مراکز درمانی استان به علت ابتلاء به سندرم حاد تنفسی بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۶۱ نفر تحت مراقبت‌های ویژه بوده و ۳۶ نفر هم با شرایط حادتر به ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی با هشدار نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز فاصله اجتماعی عنوان کرد: با وجود خروج شهرستان‌های هفده گانه استان از وضعیت نارنجی و آبی شدن وضعیت برخی شهرستان‌ها شیوع ویروس کرونا کنترل نشده است.

دکتر آقازاده با بیان اینکه مردم به تصور اینکه شیوع ویروس کرونا متوقف شده به شرایط عادی برگشته اند، افزود: این عادی انگاری در برابر ویروس کرونا بسیار خطرناک بوده و در صورت کوچک‌ترین غفلت و بی توجهی می‌توان موج چهارم خطرناک بیماری را متصور شد.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته دو نفر در استان بر اثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۴۰۲ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.