رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته ۱۹۵ نفر مبتلا به ‏بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی شناسایی شده اند. ‎

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵۵ نفر بیمار ‏قطعی و احتمالی به خاطر ابتلا به بیماری حاد تنفسی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در مراکز ‏درمانی آذربایجان‌غربی بستری شده‌اند‎.

آقازاده اضافه کرد: طبق آخرین آمار، تعداد بستری‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در ‏آذربایجان‌غربی به یک ۴۰۸ نفر رسیده که از این تعداد ۲۰۳ نفر مشکوک و ۲۰۵ نفر مبتلا ‏به کرونا هستند‎.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد بستری‌شدگان در آی‌سی‌یو نیز ‏‏۱۴۴ نفر است که از این تعداد، ۲۸ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند‎.

آقازاده با اشاره به اینکه ۳ نفر بر اثر بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌غربی ‏جان باختند اظهار کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۳ هزار و ۳۷۹ نفر ‏رسیده است‎.

او ادامه داد: از کل فوت شدگان ۲۴ ساعت گذشته، یک نفر در هرکدام از شهر‌های خوی ‏سلماس و میاندواب جان خود را از دست داده‌اند‎.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: با وجود تداوم روند کاهشی ابتلا و ‏فوتی ناشی از کرونا در آذربایجان‌غربی، همچنان شاهد بی‌توجهی عده زیادی در این خصوص ‏هستیم که می‌تواند موجب بروز مشکلات بسیار زیادی شود‎. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.