دستورالعمل مدیریت و کنترل سوخت برای پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با ۳۷ منطقه کشور در شیراز ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در ارتباط تصویری، بر ثبت درخواست متقاضیان در سامانه سدف (سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی) براساس تائید و نظارت سازمان یا دستگاه اجرائی متولی تاکید کرد و گفت: در سال نودو شش ١٢/٥ تا ١٣ میلیون لیتر قاچاق فرآورده‌های نفتی داشتیم که در حال حاضر این قاچاق به ٨ و دو دهم میلیون لیتر رسیده و حدود ۴ تا ٤/٥ میلیون لیتر از قاچاق جلوگیری شده است.

افشاریان، گفت: از این پس هم می‌توانیم با ثبت درخواست متقاضیان در سامانه سدف و با نظارت دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط این میزان قاچاق فرآورده‌های نفتی را کاهش دهیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هم با بیان اینکه فارس با دارا بودن ٧ درصد فراورده‌های نفتی کشور و با مصرف بیش از ١٢ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان این فرآورده‌هاست، گفت: با توجه به ابلاغیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و ایجاد شفافیت، تلاش می‌شود از طریق سامانه سدف نظارت دقیق بر روند درخواست، تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی انجام شود.

بنی کریمی، گفت: پیش از این ٦ سازمان متولی و متقاضی فرآورده‌های نفتی بودند، اما از امروز مقرر شد که ٢٧ سازمان و نهاد دیگر هم که به نحوی با درخواست کنندگان سوخت در ارتباط هستند از طریق سامانه و با نظارت فرآورده‌های نفتی را در اختیار متقاضیانشان قرار دهند.

مقرر شد ثبت تقاضای سوخت مورد نیاز از طریق سامانه سدف از ابتدای بهمن ماه اجرایی شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار